Kvällen blev sen...

Shit vad klockan har tickat iväg. Halv tolv snart - redan.
Jag är jättetrött i kroppen.

Kan ju börja med att säga att Angelo var helt fantastisk idag. Liksom
Stina som jag tränade för. Har nog inte haft en så givande träning sedan
typ... sist jag tränade för stina ;)
Hon fick verkligen fram alla mina och Angelos svagheter och brister och
kom med väldigt bra lösningar på det hela. Inte för att allt löste sig
på ett pass, det kommer ta sin tid, men jag gillade hennes lösningar
och tänk väldigt mycket.
Framöver kommer det exempelvis övas mycket på att rakställa, då min
häst är helt överrörlig (på både gott och ont såklart :)), samt mina armar,
handleder och händer måste jag verklgien få rätt på igen.
Många dåliga olater man har lagt till när man jobbat så mycket med försäljnings-
hästar :) Det ska ändras på nu.

Film från träningen kommer imorgon!

Jag har redan bokat tid igen måndag nästa vecka klockan fyra. Här ska övas!



Något som var helt amazing med Angelo var att han har nog aldrig jobbat
så otroligt mycket med kroppen som han gjorde idag. Trots det och att han
såklart blev jättetrött så fortsatte han hela tiden. Inte en enda protest
eller tjurighet, utan han var så otroligt positiv hela tiden.
Arbetsmyra!
Han vill väldigt mycket denna hästen. Han vill verkligen vara till lags och
han vill lära sig. Han försöker hela tiden. Han förstår inte alltid, men
aldrig någonsin att han lägger till med en sur min eller så, utan  hela
tiden är han glad och frågar hur han ska göra. Fantastiskt psyke på den
hästen alltså!

Kommentarer
Postat av: Sarah - sarahochsnajper

Jag har också en polsk import! Fantastiskt psyke på många sätt, men kräver dock fast hand i hantering då han är en bestämd häst med mycket egen vilja. Men som sagt helt fantastisk i psyket på mååånga andra sätt! :)

2011-07-26 • 10:31:54
URL: http://sarahochsnajper.blogg.se/
Postat av: Lollo-hästblogg

Gu va roligt att sitta på

En sån häst dom verkligen alltid gör sitt bästa! Kul att det går så bra :)

2011-07-26 • 13:14:35
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0