Fundering mitt i natten ;)

Jag är verkligen en människa som måste bli bäst på allt i det jag gör.
Nu menar jag inte att jag måste vinna alla tävlingar jag ställer upp i,
nej, jag menar något helt annat. Jag nöjer mig inte med att vara någon
medelsvensson. Jag vill hela tiden utvecklas, skaffa mer erfarenhet och
utmana mig själv. Ett exempel är att jag vill bli hovslagare. Och inte vilken
hovslagare som helst, utan jag vill lära mig allt. Jag vill bli riktigt bra.
Jag kommer inte nöja mig med utbildningen i flyinge, utan jag kommer
därefter hela tiden vilja gå kurser, åka runt till de bästa och lära mig
ännu mer. Jag vill bli en av de bästa.
Ett annat exempel är det här med min ridning. Min passion är unghästar
och försäljningshästar. Min passion ligger inte i att tävla (för tillfället)
utan jag älskar den här kicken av att klara av och rida en alldles ny häst.
Jag vill skapa ett stort kontaktnät bland hästmänniskor. Jag HAR ett
fantastiskt stort kontaktnät, men det räcker inte.
Jag kommer inom några år att prova jobba utomlands. Jag har ju jobberbjudande
i flera olika länder, och jag tänker så småningom ta dem. Jag vill prova
på tysklands klassiska ridstil. Jag vill fälla ut vingarna och prova på irlands
galna helt underbara tänkande. Jag vill lära mig mer.
Jag vill prova på världsmästarnas stil i Holland. Jag vill testa på Polens enkla
sätt. Jag vill skapa kontaktnät i fler länder. Sverige räcker inte.
Jag vill bygga upp mitt liv på erfarenheter. Jag vill leva mina drömmar.
Och vet ni? Mina drömmar är påväg att bli verklighet.

Oj, vilket flummigt inlägg. Det var inte meningen det skulle bli så rörigt :)

Men, kom ihåg allhop. Drömmar är till för att uppfyllas. Lev dina drömmar.
Gör någonting av ditt liv. Gör någonting du VILL göra, även om vägen kanske
är krokig dit, så ge dig inte. Vägen dit är oftast väldigt spännande den med.
Min väg mot mina drömmar har varit helt fantastiskt givande.
Jag är inte riktigt framme än, men snart. Jag ser en ljus framtid!



Be a star!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0