Vad jag tycker om dyon the difference-tränset!

Det är väldigt många som undrar vad jag tycker om mitt
Dyon the Difference-träns.
Om det är så mycket bättre för hästen som
de säger, om det håller sig på plats osv osv.
Täntke skriva en liten utvärdering om vad jag tycker om det :)
Har haft mitt träns i snart 2,5 år? Hm, köpte någon månad efter jag
köpte belladonna , så det måste vara typ 2,5 år nu.
Kvalitén på tränset är helt underbart. Riktigt mjukt och fint läder som
följer hästen snyggt. Inte en spricka eller dyligt syns till efter väldigt
flitigt användande dessa år. Jag har det svarta tränset och är jättenöjd.
Jag upplever dock ingen större skillnad med det här nackstycket mot de
vanliga tränsen. Det var inte heller därför jag köpte det, utan jag köpte
det för attjag tycker de är skitsnygga ^^
Jag tycker tränset håller sig ganska bra på plats, ifall man spänner det
rätt. Lagom hårt. Jag har haft det på väldigt många olika hästar och
jag tycker det har legat bra på dem allihop. Inte på någon har det kasat
fram spec mycket. De är lite stora i storleken och det var aningen stort på
Bellas lilla huvud (hon var d-ponny med smäckert welshhuvud). Jag har storlek
cob och det sitter finemang på Angelo och då är ju Angelo ändå ingen liten
storhäst, utan ganska så normal med sina 167 cm samt har ett normalstort
huvud. Så tänk på det när ni beställer ett Dyon the difference-träns!
Ja, för att sammanfatta så är det ett träns i riktigt bra kvalité och riktigt snyggt,
men köp det INTE för att ni tror att hästarna blir helt annorlunda och bättre på det.
För så stor skillnad blir det inte och då har jag ändå använt det på alla möjliga
hästar. Samt så är tränset aningen stort i storleken, så det är också en grej
som ni kan tänka på innan ni köper det :)



Ett av mina bästa köp! Jag älskar att köpa träns :) <3

Kommentarer
Postat av: jessica

kul oh läsa lite om det :)

2011-04-07 • 15:23:34
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

så himla snyggt, är hela tiden lite småsugen att köpa det :) tror du jag ska ha cob eller full till min häst? Hon är ju inte stor i ansiktet men inte heller liten direkt haha :)

2011-04-07 • 15:50:04
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: linda

2011-04-07 • 17:32:14
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: linda

Håller med dig med kvaliten mm super men att de håller sig på plats tycker ja inte eller på visa hästar men långt ifrån alla. Men som sagt snyggt men ännu snyggare om man kunnar blinga de!

2011-04-07 • 17:33:33
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tror du att strl ponny funkar på en liten welsh bponny? :)

2011-04-10 • 20:14:51
URL: http://emeliejh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0