Vad händer egentligen?

Nu har jag reagerat på att många tävlingar här runt omkring i skåne iallafall(?)
har ju knappt några starter över huvud taget! (Snackar nu ponnytävlingar, stor-
häst har jag ingen vidare koll på :p)
Jag förstår inte riktigt vad det är som hänt? Jag menar förra veckan när både HFRK
och Össjö hade lokala ponnytävlingar. Meeting i HFRK och en vanlig lokal hopptävling
i Össjö. Där var ju knappt några starter alls på någon utav tävlingarna?
Össjös tävling vet jag brukar vara poppis då det är en ganska enkel och mysig
anläggning. Den var liksom perfekt då den gången jag skulle tävlingsdebutera
Belladonna. HFRKs meeting borde väl varit populärt den med, eftersom det inte
finns såå många meeting som går i LB och dessutom hade de ju jättefina priser!
Idag är det tävling i hästhagen och jag kikade in på onlineresultaten och där är
ju också hur lite starter som helst. Vad fasiken händer egentligen? Finns det
någon som har en logisk förklaring till detta? xD I skåne brukar det ju krylla
av ponnysar på varenda tävling ju. Alltid!
Dessutom är det nästan ingen tävling som tar efteranmälningsavgift längre, pga
att där knappt är några starter.

Är det bara jag som funderat på detta? Någon som kanske vet varför det är såhär?


Kommentarer
Postat av: Rebecca - VINN HANSBO SCHABRAK!

Undrar lite på det ochså, för ca 2 år sedan var där ca minst över 40 till ungefär 60 st i bara kat C. Men det är knappt några längre, jättekonstigt!

2011-04-22 • 15:19:33
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det sägs att det är pga att det är dyrare, så har ponny ryttarna färre ponnys än förr.. Samt att barnkullarna har minskat!

2011-04-22 • 15:58:46
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0