Roligt!

Roligt att så många kommenterade och la sin åsikt i om man ska
ha grimma eller inte i hagen :) Det var väldigt olika svar jag fick från
er allihop. Tror jag ska fortsätta med att ha en sån typ fråga till er om
dagen, vad sägs om det? :)

Många bannar mig för att ha grimma på i hagen, för skaderisken.
Men min häst går i en ganska platt hage utan träd/buskar och hagkompis
just nu. Så skaderisken för honom är inte stor. Sen undrade någon om jag
hade grimma i boxen också, men det känner jag inte är riktigt samma sak :)
för, i boxen står hästen inom fyra väggar. Det ska ganska mycket till för att
den ska ta sig ut. I hagen däremot, så kan hästen så lätt bli skrämd och en häst
i sken ser inte trådarna då. Angelo har lyckats spränga trådarna flera gånger
sen han kom hit. De känner ju inte elen på samma sätt med täckena på :/
Ni behöver inte vara så arga på mig i era kommentarer, jag tycker det är jätte-
roligt att ni kommer med åsikter - fortsätt med det! Hästvärlden är helt facinerande
när det gäller hur olika vi är allihop, men bli inte så förbannade ;) <3


Annars så svävar jag som på moln idag. Jag har inte ont i magen alls!
Första gången på sisådär tre-fyra veckor typ. Wow vilken underbar känsla.
Hoppas det håller i sig....


Angelo ska ridas idag, har inte riktigt bestämt vad han ska få hitta på idag,
men jag hoppas min kära mamma vill fota lite :) Får fjäska lite... eller ganska mycket
tror jag.



Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: okejs :D



Och även om jag inte skulle ha grimma på min häst, är det ju inte fel att du har det tkr jag :) Det är ju upp till var och en. :) Jag tycker inte du är dum som har det. :) Jag tycker även du ska fortsätta med frågor :D roligt att svara. :)

2011-04-15 • 11:40:47
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Erika

Så himla fin han är! Förstår att du vill ha grimma på honom när han spränger trådarna så pass ofta :)

2011-04-15 • 12:03:02
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Ingela

Som sagt det finns inte "ett som är rätt" när det gäller hästar. Angående grimma i box finns det MÅNGA stall som faktiskt kräver det p g a brandrisken o att man ska behöva ta ut hästarna snabbt. Men som sagt var o en gör som den känner är bäst för sig o sin häst tycker jag! (Nä jag har inte grimmor på i boxarna heller... ;) De är sååå fria sååå! XD

2011-04-15 • 12:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0