Resultat från idag!

Vid tolv lastade vi Angelo, som inte tyckte det var världens hit att
gå in i släpet idag. Stackarn har åkt för många gånger och så bara
till huntley och helsingborgs djursjukhus ju och fått sprutor xD
Inte kul. Vill inte sa han. Men, han är som tur är inte så svårövertalad
och tillsist så gick det bra. Iväg for vi mot laholm och han stod fint i
släpet hela vägen dit. Väl framme är där typ nästan inga transporter alls.
Shit tänker jag. Jag är sen (vi var där typ en kvart efter de börjat? :o)
Och sen var jag. De var redan på slutet av 70 cm när jag anmälde mig
och jag som egntligen tänkt hoppa 80 och 90 cm. Jaja, jag fick ju göra det
bästa av situationen. Det fanns ju två val. Antingen gå in och hoppa 90cm
direkt, eller vänta tills alla hoppat klart och så be om att få hoppa mina 80
90 cm. Jag red knappt fram i och med det var så varmt, utan kom på
framhoppningshinderna ganska så omgående. Och han hoppar som en
liten pärla. Inget konstigt alls. Han var coollugn på det nya stället hela
tiden. Jag gillar hur det polska trygga blodet kommer fram vid alldeles
perfekta tillfälle ;)
Så jag valde att skita i 80 cm och gå direkt på 90cm. Och det gjorde jag
helt rätt i. För han var helt grym! Tack vare att Laholms ridhus (precis som
ni sa :D) var så stort och framförallt BRETT så fick han ju dessutom plats!
Han hoppade alla hinder skitbra. När vi kom till fjärde hindret, så hinner
jag inte riktigt svänga honom så när han kommer fram blir han lite förvånad
och kunde inte hoppa såklart. Så ett "stopp" där. Han tänkte verkligen till sen
och det var liksom "ojdå, fan också, skulle ha lyssnat på alex så hade inte detta
hänt" :) Han är så go. Resten av banan hoppade han felfritt! :D <3
DUKTIGA HÄST!
Han har ju fått upp tjusningen för att hoppa hinder nu och kan ibland bli lite
väl glad och ja, då slår han upp huvudet och blir lite lång. Men annars så sköter
han sig super. Kommer i korsgalopp ibland, men det är inget jag tar så hårt
på. Han kommer snart underfund med att det är lättare att byta galopp än
att fortsätta i nsäta i korsgalopp. Vi ska börja öva lite enkla byten också.

Här kommer film från första rundan dårå :



Sen så valde jag att hoppa en gång till på 90 cm. Fick hoppa med en gång
igen och där blev det lite mjölksyra i benen på min tappra lilla häst ;)
Men, han gjorde absolut så gott han kunde, men tre bommar föll för att
han inte hann upp riktigt. Orken fanns inte riktigt kvar ;)
Men, vad gör det? Han gör allt med glädje och han tycker det är skitkul!
Mycket beröm på min kung till häst <3



Efteråt spände jag upp sadelgjorden och gick med honom en bra stund. Han kände
sig nog som ett proffs när han gick där och tittade runt på anläggningen. Finaste
hästen. Jag tror på den här hästen. Han är en blivande liten stjärna.




Kommentarer
Postat av: Emma

Älskar det ridhuset!

Innan vi köpte Ofelia stod hon i det stallet där (a)

2011-05-01 • 22:08:19
URL: http://emmaronn.blogg.se/
Postat av: Lollo

Fiin! Men förstår att du vill ha ett rätt stort ridhus o hoppa honom i x) men Superduktig är han jue! Han lär sig snabbt.

2011-05-02 • 12:52:36
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0