Modigaste bäbisen idag!

När jag red ner till anläggningen idag hade jag inga förväntningar
över huvud taget. Jag vet ju hur okoncentrerad han brukar bli när
där är små söta ponnys i paddocken samtidigt, och jag vet ju att
nya hinder är lite läskigt ibland. Sen hade han ju dessutom aldrig
sett så många hinder samtidigt tidigare. Så som sagt, jag hade
verkligen inga förväntningar.
Men, jag kommer ner till klubben, ganska tidigt för att kunna chilla
och skritta runt och titta enmassa. Han, cool som en filbunke, skrittar
fram där mellan massor av människor, hästar, transporter osv.
Helt coollugn! Hm, oookej liksom? xD Här kom hans polska trygga
ådra verkligen fram ;)
Red fram lite lätt och han var pigg och glad som alltid, men lyssnade
jättefint på mig. Hoppade de små hinderna ute i paddocken och sen
ställde vi oss och väntade på att få komma in. Skulle hoppa 70cm
första klassen bara för att det skulle kunna gå att GÅ över hinderna ifall
de var riktigt äckliga. Väl inne på banan, så spände sig hela hästen som
en fiolsträng, men han gick ändå fram och jag styrde mot första hindret.
Hästen hoppar hur snällt som helst. Sen fortsatte rundan. Vingligt och
jag fick verkligen styra och ha mycket ben, men där var inte en tendens
till att stanna. Han hoppade alla hinder, spänd i hela kroppen dock och
vi kom i mål med två nedslag. Ridhuset kändes helt plötsligt litet, när
vi är vana att hoppa på stora ytor i paddocken så han fick inte riktigt
plats, samtidigt som han var superspänd. Men, med öronen framåt, så
redade han ut det jättebra ändå! STOLT matte. Duktig häst!
Till nästa klass, så red jag knappt fram någonting över huvud taget,
det var ju typ 30 graders stekande sol och Angelo har ju inte den bästa
kondisen än.
Gick in och hoppade en ny runda på 80 cm och det var en bra mycket mindre
vinglig runda, men han hade lite svårt för att orka genom svängarna på den
lilla ytan :) Ett ner fick vi i denna klassen och jag kan ju säga, att Angelo
kommer få mat ikväll igen! x) <3
Han skötte sig helt fantastiskt bra!
Första gången för honom, och han gör det så snällt och jag tror han kände
sig som en kung när han tillslut promenerade hem igen.

Idag är min häst väldigt dyr. ;)<3



Mer bilder och filmer kommer! :)


När vi kom hem till stallet, så spolade jag benen i kallt vatten, sen
därefter hela hästen. Det tyckte han var sköönt idag i denna värmen :) <3

Kommentarer
Postat av: kristin

Hejj

Härlig blogg kolla gärna in våran och lämna ett avtryck och säg vad du tycker! :)



KRISTIINS.BLOGGPLATSEN.SE

2011-04-25 • 20:15:37
URL: http://kristiins.bloggplatsen.se
Postat av: Therese Jensen

Vad kul att det gick bra :D Tror ni kommer komma långt :D

2011-04-25 • 21:56:28
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/
Postat av: Lollo

Guu va kul att han skötte sig!! :) Ser superfin ut!! Väntar spänt på filmerna! :D

2011-04-25 • 22:52:25
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0