♥ Dag 1 – Presentera mig själv

Alexandra Garcia Ferm heter jag egentligen, men är mer känd som alex. Eller lillealex.
Jag startade mitt liv i Lund och flyttade inte hit till kvidinge förren det året jag skulle
fylla elva. I Lund gick jag i en katolsk skola, S:t thomas skolan. Ingen bra skola
egentligen, men min klass var helt outstanding. När jag bodde i Lund så hyrde jag
en shetlandsponny ett par dagar i veckan samt red på ett russ ibland. Minns inte
riktigt hur mycket jag red russet. Shetlandsponnyn hette Brio och var envisheten
själv. Som jag lärde mig att kämpa!

Nu är jag 18 år gammal och funderar på vad jag ska hitta på härnäst i livet.
Som det ser ut nu, så ska jag till våren söka in till hovslagarutbildningen
i flyinge. Det visste ni inte, eller hur? :)
Jag har sagt i många år bara sådär att det hade varit ganska roligt... men
aldrig har jag funderat vidare på det så som jag gör nu.
Man får egentligen inte söka förren man är 20 år, men jag tänker prova ändå
och söka dispens.
Efter hovslagarutbildningen tänker jag ge mig på att söka in på unghästutbildningen
också i flyinge. Unghästar är ju mitt största intresse inom ridsporten.

Som alla vet är jag väldigt hästintresserad sedan hur många år tillbaka som helst
och brinner verkligen för det. Så, jag täntke faktiskt inte skriva så mycket om
hästarna, utan berätta alla andra intresse jag har!
Jag har sedan många år fotograferat väldigt mycket. Intresset för fotograferingen
svalnade dock lite när jag började jobba på stall kuskahus eftersom jag då inte
hade någon tid över till att fota. Jag är även väldigt intresserad utav att träna.
Jag älskar att springa och satsar på att vara med på stockholm marathon 2012-
Skulle egentligen varit med redan 2011, men glömt anmäla.

Jag är en väldigt snäll människa. Jag gör ALLT för att alla andra ska ha det bra.
Jag anstränger mig till mitt yttersta för att hinna med och hjälpa/vara med alla.
Jag är väldigt blyg mot nya människor, har svårt för att lita på folk.
Men som sagt, jag är väldigt snäll - så kontakta mig gärna :D
[email protected]



ps. jag har lagt denna utmaningen i en egen kategori, så är det lätt att hitta :D
Kategorin heter "Utmaningen"


Kommentarer
Postat av: Rebecca med Dior

Skoj att läsa, jag visste inte att du kom från Lund?! :D

Iaf, jag hoppas att allt är bra med dig :)

2010-11-18 • 10:47:47
Postat av: malin

heja alex, som ska bli hovslagare

2010-11-18 • 11:14:53
Postat av: Pappa

Hmm.... hästasgomagare... då kan du ju banka ihop dina egna löparskor till Stockholmsmarar 2012. :)

2010-11-18 • 20:52:11
Postat av: elso

saknar dig bästa alloks <3

2010-11-19 • 14:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0