SVAREN!

Såja, då var det dags för svaren!
Är ni redo? Det blev supermånga frågor :D
Då var det dags för svaren!

Hur gammal är du?

Svar: Jag fyller snart arton!

Hur många hästar har du ägt?

Svar: Jag har ägt 4 hästar.

Vad har du för kamera?

Svar: Jag har en nikon d80 och
en slit och släng-kamera. Samsung.

Hur länge har du jobbat på kuskahus?

Svar: Det är snart 2 år sedan jag började.

Ska du till falsterbo i sommar?

Svar: Ingen aning ifall jag kan ta ledigt då än :(

Hur lång är du? du ser liten ut :p

Svar: Jag är runt 155cm lång, haha.

Är du den som är ute och festar mkt?

Svar: Nej. Jag ser inte riktigt det roliga i det :p Tråkig som jag är?

Rider du helst dressyr i paddock eller rider ut?

Svar: Jag rider hellre ett dressyrpass i paddocken.
Dock så trimmar jag gärna, MYCKET gärna dressyr ute på ett fält.

Vad får din häst, och hästarna på ditt jobb för foder?

Svar: Förutom ensilage morgon och kväll, så får de betfor och kraft på lunchen.
Privathästarna får likadant, fast sweetfeed morgon och kväll också.

Tränar du något utöver ridningen?

Svar: Japp, jag är ofta ute och springer.

Kan inte du lägga upp bilder på din utrustning?

Svar: Visst kan jag göra det någon dag :)

Vad är den viktigaste egenskapen på en hopphäst tycker du?

Svar: Huvudet! Kvittar hur bra teknik hästen har,
har de inte hjärtat och huvudet på rätt ställe
så kommer du ignen vart.

Varför tävlar du nästan aldrig?

Svar: Tyvärr är det så enkelt som att jag inte har tid och råd :(

Hur är du som människa i vardagen?

Svar: Haha, hm.. ingen aning hur jag ska svara!
Jag ska be några som känner mig svara på denna fråga
i ett senare inlägg :D

Kan inte du ha bloppis någongång?

Svar: Jodå, nästa gång jag rensar bland mina saker så :)

Har du mycket fördomar mot andra raser, typ travare fjordingar osv.

Svar: Lite faktiskt. Men, det har nog alla :)

Vad stör du dig mest på inom hästvärlden?

Svar: All avundsjuka och så. Tyvärr finns det
väldigt mkt sånt i hästvärlden.

Brukar du läsa hästtidningar?

Svar: Pja, jag går aldrig och köper en tidning.
Men, så fort jag kommer åt någon på annat vis så :p

Vilken häst i världen är din favorithäst?

Svar: Oj, vilken stor fråga! Jättesvår fråga
som jag tänker svara på i ett långt inlägg senare!

Blir du aldrig ledsen när dina eller kanske hästar du gillar på
jobbet blir sålda?

Svar: Nej. Mycket sällan. Jag har så svårt för att riktigt
ta en häst ordentligt till hjärtat. Många har tagit en liten
bit utav mitt hjärta, men det är nog bara Fiffi som lyckats
ta hela!

Vilket är ditt favoritmärke bland hästsaker?

Svar: Lätt. Dyon!

Vet du vart Lovely håller hus? C-ponny fux sto tysk import. Hon
va hos er i mars förra året...Kommer du ihåg? ;D

Svar: Jag vet precis vilken häst du menar!
Man tyvärr kan jag inte minnas... ska ta reda på det!

jag hars varit å provat häst hos er
men när jag frågade er om namnet på hästarna,
såsvarade ni att ni inte ens visste vad de hette!!!!
Fan vad taskigt mot
hästarna de är faktiskt inga robotar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Nej, du har rätt i att vi vet nästan aldrig
vad hästarna heter på jobbet. Men bara föratt de
inte blir kallade sina namn tror ajg inte de
tycker att de blir behandlade som robotar
för det :) Tror de har det ganska bra hos oss :)

Hur många hästar rider du om dagen?

Svar: Pja, olika. Men som idag red jag 13 stycken.

Rider dina föräldrar? Eller är de hästintresserade?

Svar: Min pappa är inte ett dugg intresserad.
Min mamma däremot har ridit när hon var liten
och är intresserad. Fast, just nu är hon mest
lite smårädd för hästarna tycker jag :p

Kan inte du ta bilder på gården någon dag så vi får se?

Svar: KLART jag kan! Såfort det blir fint väder!

När kommer du till ÅstorpsRF med din kamera, så man kan "råka" rida runt där? (a)

Svar: Haha, lätt att vi ska bestämma en dag Rebecca! :D

Allt bra denna torsdag?

Svar: japp!

Vad tycker du är bra märken på hoppsadlar? som även ska vara sköna och ha bra stöd att rida i, men inte allt för dyra? :)

Svar: Jag skulle nog rekomendera prestige, eller pessoa!

vad gör du för att få dina hästar så väl "genomridna" har sett på belladonna, hon har ju verkligen blivit en super ponny! undrar om du har några trix? ;)

Svar: Jag har nog inte mer speciella tips, än att
vara koncekvent i din ridning, inte tillåta trams
någon gång. Att variera ridningen mycket, busa på fältet
och så :) Hitta samspel!

Jag har väldigt lätt för att låsa mina händer när jag rider,
så att jag kan bli väldigt stark, hur kan ajg lösa det?

Svar: Var man har handen har stor betydelse. Viktigt
är att man tänker på att handled och armbågsled är mjuka.
Handleden blir det om man har tummen uppåt, (alltså inte
lägga ned den med handflatan neråt) sk buren hand. Men den
burna handen kan aldrig bli mjukt buren om armbågen är helt rak,
där behöver vara en liten böjning samt en rak linje mellan armbågen
och hästens mun. Blir den linjen bruten så blir kontakten med
hästen inte så mjuk. Lederna ska fungera som en sorts gångjärn.
Prova att ge mycket överdrivna eftergifter. Det brukar hjälpa :)

Någon mer som jobbar i samma stall som dig som har en blogg? :)

Svar: Inte vad jag vet.

Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas?

Svar: Ingen åsikt, hade aldrig sett bloggen tidigare :p



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att lära känna dig!

2010-05-28 • 20:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0