Hästar i mitt hjärta <3



Under 2006 och 2007 så jobbade jag lite
ibland på Östragårdens ponnystall.
Andra gången jag var där, så hade det kommit
en liten fux hon tänkt skicka tillbaka till tyskland.
ponnyn skulle tydligen vara väldigt hård i huvudet och
inte så snäll att rida på. Men, charlotte kände mig sedan
tidigare, och vi gav ponnyn en chans till.
Jag satt upp, och skrittade på långa tyglar en stund.
Det var en spänd ponny jag satt på. Tog upp tyglarna och
började trava. Lugnt, lätt och enkelt. Jag förstod inte riktigt
hur charlotte kunde tycka ponnyn var så svår?
Spänd var han, men absolut inte svår. Man behövde bara
tänka lugnt och enkelt på honom, så fungerade det.
Jag red honom där fram tills jag skulle åka hem igen
och han gick som en klocka. När jag åkt hem och veckorna
gick, så ringde charlotte och frågade ifall jag ville ta honom
på tillridning. Han trivdes tydligen inte där.
Javisst, jag var ju redan lite småkär i ponnyn. Hem till oss,
sommaren 2007 kom en sönderbiten, ganska smal och omusklad
ponny. Visst är han fin? frågade jag mamma. Hon bara suckade, haha!
Så fort han kom till skåneland, så blev ponnyn som bytt.
Han var otroligt positiv, glad och världens snällaste.
Kanske ska nämna att han bara var fyra år?
Det var en ponny man kunde lita på till hundra procent.
Han gjorde en ENORM förändring i både kropp och psyke.
Hans underbara psyke och sin härliga personlighet satte
stora spår i hjärtat på mig. Det var stor sorg när han åkte
tillbaka till charlotte för att säljas.
Fina, fina Prisse. Oh, what a nice Surprice. Ett välpassande namn <3


 

Bilderna är klickbara.
Du är så saknad. Ifall någon vet vart denna ponnyn är, blir jag jätteglad ifall ni berättar!



Kommentarer
Postat av: Anne

han finns kvar i mitt hjärta också.........

2010-05-20 • 22:21:53
Postat av: INgela

Jag kommer ihåg när vi körde ner honom till er! =) Han var så underbar!

2010-05-22 • 14:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0