Hästar i mitt hjärta <3

Tänkte nu såhär på kvällen skriva om
ännu en ponny som tagit en liten bit utav mitt hjärta.
En b-ponny, cirka 122 i manke. Grynet.
En alldeles underbar ponny jag tog mig an på inridning
sommaren 2007. Glömmer aldrig när vi åkte och tittade
på henne innan vi tog hem henne. Det första hon gjorde
var att resa sig och slå med frambenen mot oss.
Haha, helt ärligt så minns jag inte så mycket av
vad jag tänkte, mer än att jag tyckte hon var ganska
så gullig iallafall under sin tjocka pannlugg.
Det här skulle bli kul. Inte kunde jag då ana att denna
lilla ponny skulle bli så otroligt rolig att rida in. 
Hon var verkligen en dröm att jobba med.
Världens snällaste ponny- alltid. När hon gick
under ryttare så kom hennes riktigt stora gångarter fram.
Herregud säger jag bara. Att en ponny korsad
med New Forest och Shetlandsponny skulle kunna
ha dessa enormt stora taktmässiga gångarter kunde
jag aldrig ana. Hon hade alltid otroligt lätt för sig, och
det tog inte många gånger innan hon gick i form i alla
gångarter och flyttade sig i sidan.
Aldrig någonsin har jag tvingat denna ponny till något, utan
det är hon själv som utforskat hur det är man ska göra.
Hon har frågat, jag har svarat.
När jag skulle börja hoppa henne var hon otroligt klok.
Hon hoppade allt, och hon hoppade fantastiskt bra.
Rund och fin i ryggen och fantastisk fram och bakbensteknik.
Jag var kär. Det hade inte spelat någon roll det här med
att hon var så fin, utan det var just det här med att hon var
en sådan otrolig sammarbetspartner som gjorde att jag
föll för henne. Fantastisk ponny. 

Numera har Grynet hunnit få ett jättefint föl, Tojje.
En fuxhingst efter Priory Dallas! 

Saknar dig Grynis!

   


Kommentarer
Postat av: linda

världens bästa alex<3<3 du gjorde ett sådant fantastiskt jobb men ponnyn ja verkligen inte trodde på :D:D du fick mig att tro på denna lilla varelse. Du tog verkligen fram de bästa ur denna ponny. Hade du inte haft din bella så hade ja lätt lämnat grynet hos dig och sagt förvalta henne väl ja vill inte ha tillbaka henne:) Är dig evigt tacksam alex<3

2010-05-18 • 22:34:36
Postat av: Nina

Jag känner två tjejer som tar hand om henne nu! :O du kanske oxåvet vilka det är? Erica och Amanda heter de...;)

2010-07-06 • 15:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0