Gästbloggning!

Gymkhana, spänning svett & tårar.
ja det är så man uppfattar gymkhana eller som man säger utomlans
Mounted Games!
Gymkhana är igentligen som en stafett, fasst man rider på en ponny.
För att bli en duktig gymkhanaryttare behöver man en ponny med ett  bra psyke!               man behöver verkligen konsentrera sig på vad man gör,
om man tappar fokus i en sekund kan man missa.

Jag & min foder ponny Beeke, har snart tävlat gymkhana i ett år,
tidare har hon gått gymkhana med lanslagsryttaren Nathalie Ericson!
och jag har haft lite andra ponnysar,
När jag fick beeke lyssnade hon inte så jätte bra på mig,körde hela tiden med mig och 
men på ett år har vi hunnit att placera oss i SM,
Vi kom 8 på individuella SM ute i lycke (göteborg/kungälv)
( Beekes första individuella tävling/ min med!
Vi har kommit 5:a i Par SM med min kompis Elin Gustafsson, tippen ( göteborg)

Vi har även tävlat andra Gymkhana tävlingar och placerat oss bra!

Dock finns gymkhana bara i Göteborg,
De lättaste sättet att komma igång är väll att kontakta Alleby ridklubb, de har lektioner i Gymkhana!
 men en som jag känner har börjat starta lite gymkhana i sthm, Om intresse finnes så kontakta mig linnwing@bdb så hör jag av mig till
Frida!


Innan jag fick Beeke har hon då tävlat med Nathalie,
hon har fått brons i Lag SM, vunnit par SM!
har även tävlat med lanslaget 2008 i danmark!
då de kom 2 eller 3:a..?

Hoppas ni upskattar detta blogginlägg!

Kram / Linn Wing.







Kommentarer
Postat av: linn

tack så mycket att jag fick gästblogga! :D



kramkram

2010-07-21 • 17:56:23
URL: http://linnwiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0