Mammut tre år!

Lilla lilla Mammut.. Första gången jag träffade honom så tog jag denna bilden... Han såg så himla rolig ut.
 
 
Bestämde mig för att köpa honom, vem kunde låta bli liksom? ;)
 
 
Han fick stå någon vecka hos mig innan vi körde upp honom på lösdrift hos Anna!
 
 
Så himla söt, satte man sig ner i boxen, så la han sig ner...
 
 
Ut på lösdrift i stora kuperade hagar för att få en bra uppväxt!
 
 
Som ettåring såg han ganska rolig ut på våren där....
 
 
Året som tvååring fick han löshoppa lite smått samt mycket kel i hagen...
 
 
I våras (nu som treåring) fick han genomgå en make-over. För, herregud som han såg ut. Det blev en helt ny pony när han klipptes och från att kunder skrattat när de gick förbi honom, till att de frågat om "denna tävlingsponny är till salu". Häftigt!
 
 
Mammut har löshoppats ett par gånger...
 
 
Haft det roligt på bete...
 
 
Och så har han ju blivit inriden :D Snälla , snälla och duktiga Mammut!
 
 
Nu väntar en höst för honom där han  ska få komma igång igen och latja lite  för att sedan få en vintervila och därefter börjar hans fjärde år där han ska börja tävlas :o Mitt lilla föl?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0