Inspiration

Som jag berättade igår, så är måndagar min dag att samla kraft och ladda upp inför veckan. Mycket lämpligt nog så går där ett jäkligt inspirerande program just på måndagskvällarna. Nämligen "Million Dollar Listing New York". Det är inte lyxen jag blir inspirerad av, utan det är de tre otroligt inspirerande människor, de där mäklarna. Deras passion för sitt arbete, deras smarta lösningar, deras sätt att tackla problemen som kommer, ah jag kan fortsätta i evigheter. Jag fick en riktig kick när Fredrik skulle sälja en lägenhet för rekordpris för hisande 22,5 miljoner dollar och efter några om och men, så fick han bara en vecka på sig helt plötsligt och trots pressen så gör han det. Han hittar en kund som kan tänka sig att ge 20,5 milj dollar. Ägarna tjurar trots det skyhöga rekordbudet och Fredrik väljer att enbart ta halva sitt arvode för att få ägarna att gå med på att göra affären. BAM, helt jävla rätt inställning. Hellre mindre betalt till sig själv, än att gå miste om affären. Det handlar om att inte ge upp och det handlar om att ro i hamn trots du kanske inte får betalt för det i form av pengar. Det handlar om passionen och viljan där. Kunna tänka lite längre fram. Det är samma sak i min värld. Det handlar inte alltid om pengar, utan det handlar om att göra alla parter nöjda. Det väger så otroligt tungt. Ibland går man inte ens alltid plus, men har man kunnat göra en kund nöjd, så är det värt så himla mycket. Ryktet om sig själv väger så otroligt tungt att du tjänar på det i längden i efterhand.
 
 
 
Tre av mina inspirationskällor!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0