Snart i mål med denna dagen!

 
Startade dagen med en ny häst i stallet, en valack på fyra år som ska ridas in. Han fick åka till ridhuset och bli longerad och träna på kommandona. Väldigt lyssning och uppmärksam! Fortsättning följer på fina Charlie!
 
Sen gick även Rödluvan i ridhuset - riktigt fin är hon. Hon är till salu, men vafan.... jag vill liksom inte sälja. Dilemma ;)
 
Direkt där efter så åkte vi med Tojje till Åstorp för att träna för Johanna. Grymt många bra tips fick jag och Tojje skötte sig som vanligt super. Det är en riktig arbetsmyra. Nu är det hem och träna vidare och stärka upp honom ytterligare. Jättepeppade är vi på det :D
 
Sen blev det lite skoningar för Bosses del. Flera kundhästar och när vi väl landade hemma, så fick Gigo nya dojjer. Ingen rast och vila här inte - för direkt där efter så for bosse vidare till ytterligare kunder som behövde skor på sina hästar :) Kan säga att min tappra man är fortfarande inte hemma klockan 21.30.
 
Mina duktiga praotjejer har städat upp hela stallet under em/kvällen och jättefint blev det.
Just nu sitter jag med bokföring och pappersarbete, kvällen tar ju liksom aldrig slut. Får bli lite bloggning mellan arbetet :)
 
Imorgon kör vi tidigt på morgonen och hämtar ny ponny!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0