Träning i Hästhagen för Peter Eriksson!

Fick frågan om jag ville ta över Es plats på träningen, och utan tvekan - JAVISST!!!!
 
Så i torsdags stoppade vi in Appe i transporten och körde till Hästhagens Ryttarförening för att träna för Peter. Appe var typ "så-in-i-helvetes-pigg" och flashade gärna med sin stora galopp, enormt luftiga byten och mycket schvungiga skänkelvikningar. Herregud. Och när vi skulle hoppa fram trodde jag han skulle skicka mig till månen! Katapult över de små minihinderna!
Men, trots att han var het och hade enormt mycket energi så skötte han sig som vanligt exemplariskt. Han gjorde alla övningar med bravur och hoppade fint. Lite krokiga språng ibland, när han valde att hoppa sisådär 1 meter över hinderna, men överlag hoppade han bra!
 
Hans energi är så himla härlig, han bara vill, vill och vill hela tiden! Superlydig och trots myror i kroppen så lyssnar han så himla väl på mig. Fick med oss mycket bra tips på vad vi kan öva vidare på  (ska ta det i ett separat inlägg). Vi avslutade på en bana som låg på mellan 110-120cm och det gjorde han utan att blinka. Tror aldrig vi har höjt upp hinderna så högt själva hemma förrut - så det gav mig en liten självförtroendekick såklart! Vi kan!
 
Peter gav fina lovord om honom och Appe var verkligen stolt och glad efter träningen. Så himla roligt att sitta på en häst som verkligen älskar att jobba och vill visa upp sig.
 
Jag sitter med ett leende på läpparna hela träningen igenom <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0