Tävling i Vinslöv med Appe!

Om man ska summera dagen, så var Appe helt fantastisk. Han skötte sig väldigt väl precis hela tiden. Han är ju en pärla att rida på <3
 
I första klassen som var en 1-meters gick han in och gjorde en superfin runda, med fina språng. Fick ett ner på hinder nummer 6, en oxer som man hoppade liksom mot grinden. Där backade han av och tyckte det såg lite äckligt ut, men snäll nog så var han lydig för mina hjälper och hoppade snällt i alla fall - dock sisådär 2 meter över och tappade bakbenen litegrann och klonkade ner bommen ;) I övrigt så måste jag säg att det var en ganska så "prickfri" runda!  :D
I och med vi bara var två stycken av typ tio som det gick "bra" för (mindre än 8 fel) så fick Appe en rosett trots sitt nedslag :)
 
 
I runda nummer två som var en 105cm, så måste jag säg att banan var jäkligt skumt byggd. Eller snarare , jäkligt tighta och komplicerade vägar för att vara en lokal liten klass. Appe gjorde sitt bästa och klarade det ganska så bra fram till hinder 7a & b. Den vägen blev liksom helt åt helsike och det gick inte. Och inte tänker jag försöka tvinga honom att göra något som känns för svårt, utan jag valde att hoppa ett annat hinder istället.
 
SUPERNÖJD med honom verkligen är jag, han är så himla lydig, och kämpar järnet för min skull!!
 
Nu till helgen åker vi till sydslätten för att hoppa små hinder, 80 och 90 cm bara för att göra det BUSenkelt :)
 
Bästa Appe, här kommer lite blandade bilder från söndags <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0