Tävling i Munka idag!

Vad ska man säg om denna dagen? Appe är som vanligt helt fantastisk. Dock var han lite FÖR exalterad och lycklig idag. Har inte hoppat honom alls sedan senaste tävlingen (ca 2 veckor) och ah, det + tittiga hinder på stor fin gräsbana i Munka gjorde att Appe kände för att hoppa som om hinderna vore två meter. Jättefin ridbarhet mellan hinderna för det mesta, men det var som att han hade fjädrar under fötterna när han skulle hoppa av.
Herregud liksom. Detta resulterade i 1 ner i första klassen och i andra klassen bangade jag ur till kombinationen, hade jag styrt på hade han väl landat i b-hindret ^^ Kändes så i alla fall. Så jag valde att utgå. Jag vill tänka långsiktigt och inte förstöra hans fantastiska självförtroende och glädje. Han hoppar ju liksom alltid!
Aja, massa erfarenheter till rutin-kontot och vi ska ligga i hårdträning inför nästa tävling som blir Hästhagen!
 
 
Aww, Appe gillar Hanna som hjälper oss just nu ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0