På äldre dar...

Lite gammal börjar jag faktiskt bli tror jag allt. Jag kan nämligen ha svarta tyglar till ett brunt träns... brun sadel tillsammans med svart träns... pannband utan bling-bling.... och mitt favoritträns, ja det är faktiskt det äldsta jag har  - slitet och hänger knappt ihop längre, men jisses vad det ligger an fint på hästarna och där är så många hål att jag kan både ha det på den lilla c-ponnyn och den stora storhästen. Grymt praktiskt.
Antingen börjar jag bli gammal, eller så har jag jobbat för länge med dessa djuren på dubbel-heltid och tycker inte längre matchande läderfärger är så viktigt längre. Det är heller inte viktigt med samma marinblå nyans på lindorna och schabraket, utan det där solblekta som fortfarande efter alla hundra tvättar ligger på plats under sadeln väljer jag ändå före. Jag tycker fortfarande det är himla roligt med utrustning, hålla koll på allt nytt kul som kommer in och så vidare, men roligast just nu är ändå de praktiskta sakerna istället för de nya blingade schabraken. Tro mig, jag tycker det är jättesnyggt med bling-bling, men jag dras hellre till de där helfärgade schabraken med inbyggda paddar.
 
När ungdomarna får ögon som tefat och tappar hakan över hur det går till med olika läderfärg på tränsets delar, så kan jag inte låta bli att le. Jag har också varit väldigt brydd över sånt förrut, men det är ju nog säkert 5-7 år sedan sist jag brydde mig.
 
Men, missuppfatta mig inte. Jag älskar utrustning, men framför allt så älskar jag företag som tänker nytt och kreativt. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa ett träns från PS of Sweden, inte för att jag tror det är så dramatisk skillnad (lovar att ge min egen recension på detta när jag köper ett senare i år!), utan för att jag tycker skaparna bakom företaget är otroligt balla som hela tiden tänker nytt, kreativt och utvecklar sig. Jag ser upp till utvecklande företag! För mig känns det roligare att köpa något från ett företag som ex PS of Sweden än ett företag som ex Dyon el Kingsland.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0