Fortsättning på föregående inlägg!

Varför gör vi då detta? Jag ser det såhär. Jag kan ha kanske 2 stycken sånna hästar samtidigt. Jag ser det som en kundkontakt och jag ser det som ett sätt att kunna visa upp något annat än enbart snabba försäljningar som annars är det jag är nischad på. Det är för att bredda företaget och för att  visa upp att jag kan något mer än bara hitta bra hem till ponnys och hästar.  Snabba försäljningar kan ju inte visa på samma sätt hur hästarna i mitt stall har det och hur jag arbetar dem. Det är med dem kundhästarna jag tar in, som jag kan visa hur min tankebana är och hur jag lägger upp planer för hästar. Det jag mer tjänar på med kundhästarna är ju att ryktet sprids osv.
 
För att kunna överleva som hästföretag måste man hela tiden vara kreativ och tänka nytt. Jag kan ju säg att jag tjänar jäkligt bra på mina försäljningar och det är därför jag kan ta in 1-2 kundhästar mellanåt. Jag tar in dem för att utveckla mig själv, det är en motivationskick och det är ett bra sätt att göra "reklam" för sitt företag.
 
Så, när jag tar in kundhästar - så är det INTE för att tjäna pengar, för det går i princip inte. Isåfall hade jag fått heta Jan Brink och ta  ca 20 000kr / månaden för en häst. Men jag vågar ju påstå att inte ens för Jan Brink så är det dem hästarna som får hans företag att gå runt. Det är försäljningarna av de lovande unghästarna han tagit fram som får företaget att rulla på plus!
 
 
Dessa tjocka och slimmade ponnys får min karriär att rulla framåt med stora steg!
 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hejsan Alex. :)

Jättebra blogg, skulle vilja veta lite hur mycket man tjärnar på att sälja en häst som du gör? Vet inte fall du vill skriva om det men skulle vara roligt att veta, är själv intresserad av att göra det som du gör :)

2015-01-27 • 16:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0