Fortsättning på gårdagens inlägg...

Jamen, vill du inte föda upp storhästar?

Grejen är, att där är så himla många som gör det redan och som gör det jävligt bra. Samtidigt, så är det så otroligt svårt att få det att löna sig. Sen måste jag ju säg att jag är himla intresserad av ponnysporten. Jag är ju realistisk och har ju insett för länge sedan att jag aldrig kommer kunna bli någon stjärna varken i hoppningen el dressyren. Mitt mål, är ju att ligga ganska stadigt i 140 klasser i hoppning i framtiden och så ska jag kunna rida MSV A dressyr stadigt. Men, högre än så kommer jag aldrig någonsin att komma. Dels så är jag 22 år och har fortfarande knappt tävlat pga att jag alltid behövt jobba, dels så är det så otroligt stora summor pengar som krävs för att ta sig upp till nästa nivå.  Dessutom, så är det inte riktigt min dröm att tävla så stort. Min dröm är att ha flertalet  (gärna 4-5) företag som rullar ordentligt med vinst, min dröm är att sätta spår på flera ställen i hästvärlden samt så är jag jäkligt intresserad av att sparka vissa i arslet så att de vågar kicka igång egna företag! Jag är gärna en mentor på vägen liksom... och jag är gärna delägare typ.

Jag skulle liksom kunna tänka mig att ha ett område där jag satsar på ponnyavlen och ponnysporten.  Ett område där jag har försäljning av hästar. Ett område där jag startar en egen ridklubb och satsar mycket på träning och tävling.  Ett område där jag satsar på ....  Ett område... Ah, ni fattar. För att hålla min egen motivation uppe hela tiden, så kommer jag ha ett eget litet stall med exempelvis 8-10 hästar där jag satsar på att ha det stallet som ett "långsamt försäljningsstall" och där har jag då mer kvalitétshästar alltifrån unga talanger till lite äldre som jag kan tävla lite högre på.

För att detta ska gå, så kommer det givetvis krävas att jag anställer en människa till vart område såklart som har ett "huvudansvar". Ex, Anders Andersson har ansvar över att rida försäljningshästarna.... ex Per Persson har ansvar över att ridklubben går som den ska.... och så vidare och så vidare... Mitt eget ansvar är att vara spindeln  i nätet och se till att vara mentor på alla ställena. Det är min dröm/mitt MÅL!  Nu har jag bara förklarat och berättat lite i vääldigt stora drag, men ni kanske hajjar hur jag tänker? :) Stora mål, men realistiska.  Jag är taggad till att göra allt för att nå dit jag vill!  

Nej, jag har inga små mål precis - men hur svårt kan det vara? Gäller bara att ta allting i rätt ordning och satsa stort!

 
 

Kommentarer
Postat av: emelie andersson

snygg bild :D

2015-03-01 • 21:23:30
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0