Ett av alla mina mål... ;)

En dröm jag har , som ska bli till verklighet inom de närmsta åren, är att jag tänker föda upp grymt jäkla bra ponnys och lägga rätt utbildning på dem i tid. Jag anser att det finns en hel del jäkligt bra uppfödare på ponny, som avlar jättefint på psyket, prestation och allt det dära, men sen så fattas en bit. En jäkligt stor bit. Nämligen utbildningen på ponnyerna.  När jag är ute och tittar på ponnytävlingar idag, så tycker jag att där är alldeles för lite ponnys som faktiskt har bra ridbarhet och där är alldeles för lite ponnys som är utbildade på ett sätt som gör att barn kan ta över och lära sig att rida på riktigt. Jag har en plan på att föda upp ponnys med föräldrar som presterat på banorna. Jag kommer intressera mig för avelsston som har bra mentalitet och välvilja, och hingst med bra ridbarhet.  Jag kommer själv utbilda dem i tid, så de ligger bra i fas för vad en 4 och 5-åring ska kunna. Jag kommer se till att hitta någon som kan ut och visa upp dem på tävlingsbanan, då jag själv är för gammal. Jag skulle absolut kunna tänka mig att sponsra någon duktig liten ponnyryttare som kan hjälpa mig att träna, och visa upp dem på tävlingsbanan. Jag själv kommer stå för grundjobbet och utbildningen.  Jag kan ju tacka min längd och storlek = jag kan liksom även trimma b-ponnys!

Jag tror detta är en idé som kommer att löna sig samt så kommer det gynna ponnysporten något enormt med en vuxen som lägger ner grymt  mycket tid på att utveckla ponnyer. 

 
Såå.... fram tills jag har denna möjligheten, så får jag ju se till att läsa på, lära mig massor och vara väl förberedd. Men visst låter det som en bra idé?
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0