Planen med Mammut!

Många frågar mig om vad planen är med Mammut. Alla känner ju till denna knasiga och roliga ponny med otrolig utstrålning. Min plan från början var ju att satsa på honom, kastrera honom nu som treåring och sedan tävla honom och sälja till den som vill ta över.
 
Nu har det ju visat sig att Mammut är en klapphingst och dessutom typ en på miljonen som har problemet att stenarna sitter väldigt långt fram. Innebär att det är omöjligt att operera enligt veterinär. Annars hade det ju varit enkelt ;)
 
Aja, nu spelar ju inte detta så stor roll egentligen, då han är världens snällaste. Visar inga hingstfasoner alls, utan jag kan ha honom bredvid ston utan problem, jag kan transportera honom tillsammans med sto utan problem osv osv osv. Han är helt enkelt nog den mest okomplicerade ponnyn i världen. Enda grejen är ju dårå att han aldrig kan gå med ston i en hage. Men, det är ju också bara det som är "problemet".
 
Min tanke är väl att med detta, så kommer jag nog aldrig att sälja honom, utan jag kommer nog vilja låna ut honom till en duktig (eller ah, behöver inte vara duktig, bara viljan finns att bli!) liten ryttare som har lust att lägga ner energi på honom! Mammut må se knasig ut, men jag tror på honom och jag vet att han kan bli riktigt bra. Han har både kapaciteten i hoppningen och mentaliteten att kunna satsas på inom både hoppning och fälttävlan.
 
Han är tre år nu, han är inriden och verkligen supersnäll. Han är löshoppad flertalet gånger och gör det riktigt bra. Jag kan dessutom tänka mig att låna ut honom och vara med och sponsra med endel träningar och tävlingar. Vara en coach på vägen liksom. Jag sponsrar gärna med snygga schabrak och täcken med lite reklam för företaget på. Mammut är ju lite av en ikon ;)
 
Så ah, när rätt familj är hittad så är jag villig att göra ett kul avtal. Enda kravet jag har är att ryttaren är intresserad av att träna och starta små tävlingar till nästa år när han är fyra år. Som sagt, jag är gärna med och sponsrar med sånt.
 
Så, är du, eller känner du någon som hade varit sugen på detta? Bara hör av er :) Jag är väldigt öppen för förslag!
 
 
 
Just det, han är i alla fall c-ponny för dagen, har inte den blekaste aning om vilken storlek han landar på när han är färdigväxt, men för dagen är han ca 138cm.
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Men herregud!!! Är det sådär han ser ut under all päls?! ;D

2015-04-16 • 13:24:32
URL: http://miaragnarsson.wordpress.com
Postat av: Emma

hej, hur lång ryttare tänker du dig? Vilken maxlängd?

Svar: Oj, det är ju jättesvårt o säg. Näst intill omöjligt ;) jag är inte så kräsen på centimeter, utan det ska kännas rätt och se okej ut :)
Alexandra Ferm

2015-04-16 • 15:19:39
Postat av: Becka C

Hade varit rena drömmen att utvecklas med en ny liten häst! Har en gammal herre på 20år som har lyckats lära mig riktigt mycket så nu hade det varit kul att lära en liten häst allt jag kan! Är inte så stor heller (158cm 48kg) och är helt nerkärad i ponnyer! Synd bara att ni finns så långt bort :( Bor i Gbg området!
Är dock lite nyfiken, hur är han i ridningen? :)
Kram!

2015-04-16 • 16:23:40
Postat av: Anonym

Älskar mammut💕

2015-04-16 • 23:21:36
Postat av: Eva

Ge "kulorna" lite tid, fullt möjligt att de trillar ner en dag. Har haft en 3 åring som blev konstaterad klapphingst med diverse komplikationer, jaja inte mycket att göra åt det, han var snäll så han fick vara klapphingst. Helt plötsligt en dag som 5 åring så hade han båda kulorna nere, så det blev vanlig kastration.

2015-04-17 • 12:14:50
Postat av: Tilde

Tror du att han kan bära upp en ryttare på 174 cm?

2015-04-22 • 20:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0