Svar på frågestund del 4! Sista delen!

Hvordan trener du tre- og fire år gamle hester? :)
 
Svar. En treåring tränas sparsamt enkla basic-grejer, som fram, tillbaka och svänga. Viktigast av allt är framåtbjudningen. Fyraåringarna har som mål att kunna gå stadiga nollor på 1 meter och i dressyren ska de kunna gå lätta klasser. Hästarna tränas individsanpassat.
 
Hvordan holder du motivasjonen oppe i hverdagen? 
 
Svar. Jag håller min motivation genom att sätta mål och delmål hela tiden! Jag är beroende av mål. Jag måste hela tiden ha något att satsa mot. Gärna endel projekt vid sidan om också. Det håller min motivation uppe!
 

Hvordan ser en typisk treningsplan ut for de voksne hestene (per uke)?
 
Svar. Det beror helt på hur det ser ut med tävlingar, träningar osv! Men försöker hålla så varierat arbete som möjligt!

Jag är lite nyfiken på hur anläggningen kommer att se ut och önskar massa bilder!

Svar. Bilder kommer att komma i MÄNGDER så fort vi flyttat in! Det lovar jag :)

 
Här inne kommer vi bo!
 

 

Hur kommer träningen funka i början utan paddock och ridhus?

Svar. Kommer hålla till på Åsbo Ryttarförening. Tar väl 7 minuter att köra dit! I övrigt kommer jag rida ut på åsen!  Sedan finns det en maskinhall som det går att motionera hästarna i också :) Den kommer jag använda som ridhus till ponnys och det kommer gå att longera storhästarna där inne utan problem!  :) Kämpigt när man är bortskämd här, men tror det blir skitbra! Kommer ´sätta staket runt en stoor yta sen till våren som ska bli paddock!!

När är det tänkt att ni ska flytta in?

Svar. Senast 3 december!

 

Kommer du/ni bygga till ridhus/paddock eller hur kommer ni göra med det? Du verkar ju rida väldigt mycket i ridhus och sen nu om du inte ska ha det, hur tror du det kommer gå? Tänkte på under vintern osv :)

Svar. Se svar ovan!

Var hamnade den stora bruna hästen med blå ögon? tror du brukade skriva blåöga. Går det bra för honom i hans nya hem?

Svar. Det går jättebra för "Blåöga"! Han hamnade helt rätt, är hos en tjej som rider honom hur fint som helst, han har gjort fina tävlingsresultat i år och har utvecklats för varenda gång man ser honom! Fantastisk häst som hamnade helt rätt!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lovise

Tack för alla svar, det har varit roligt att läsa! Blir spännande med flytten! =)

2014-10-25 • 13:48:15
URL: http://lovisec.wordpress.com
Postat av: Linn

Åh finaste lilla hästen, så glad att jag fick köpa honom och tacksam för all hjälp vi fått av dig :D

2014-10-25 • 21:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0