Svar på frågestund del 3!

Hej hoppas allt är bra med mumuten och lycka till med ert nya. En fråga . Vad ska du satsa på nu ? försäljning eller tillridning eller tävling? Kram Anna Nilsson
 
Svar. Ja, allt är bra med finaste Mammuten och tack så mycket :D Jag kommer behöva dra in stort kapital det närmsta året och det innebär att jag kommer satsa mycket på försäljning. Kommer så fort jag har pengar till det, köpa egna tävlingshästar (lovande unghästar som ska formas till tävlingshästar!). Just nu har jag inte kapitalet att köpa in några hästar, men ibland dyker chansen upp i alla fall på annat sätt. Jag skulle gärna satsa på ett långsiktigt sammarbete med någon/några! Det är väl drömmen just nu!
 
Jag har ju hela tiden planer och mål som är både kortsiktiga (1 år el 2) och långsiktiga (5-10 år). Som sagt, kortsiktiga planen är väl att sälja så mycket hästar som möjligt och inte köpa egna, utan istället skapa sammarbete med uppfödare/hästägare. Jag är väldigt öppen för förslag! :)
 
Långsiktigt? Hmm... det kräver nog ett helt eget inlägg! ;)

Var tror du att du är/gör om 10 år? Realistiskt och dröm? 
 
Svar. Det kommer i ett helt eget inlägg!
 

Vilken av alla hästar du haft har betytt mest för dig? 
 
Svar. Oj, det var en klurig fråga. Många hästar har ju hjälpt mig på vägen för att jag har blivit den jag är idag. Den frågan måste jag fundera på!
 

Vilken av alla hästar du haft tror du har potential att gå längst rent tävlingsmässigt? 
 
Svar. Finns flertalet... Men en speciell ponny jag hade för många år sedan har ju faktiskt bevisat sig vara riktigt bra. Nämligen Poetic Poetry!
 
 

Vilka tre egenskaper värdesätter du mest hos en häst? Hos en människa?
 
Svar. Hos en häst, det beror helt på vad jag ska ha den till... är det en försäljningshäst, så är det helt klart mentaliteten, ögonen (de måste vara snälla ögon!) och utstrålning. Då säljer de som smör, såklart! På människor har jag inga stora krav. Jag tycker om när folk är som de är. Inte försöker göra sig till någon annan, det blir så genomskinligt.
Om du skulle ge ett råd till någon som vill starta hästföretag, vad skulle det i så fall vara?
 
Svar. Var beredd på att jobba asset av dig och stå rakryggad. Stå upp för det du gör och inse att förr eller senare kommer det alltid smällar. Hur fasiken du än gör, så kommer där bakslag och smällar som du måste ta dig igenom. Glöm aldrig varför du startade ditt företag och vad ditt mål var. För stunder är det mörkt, men då måste man bara komma ihåg varför. Det ÄR himla underbart att vara sin egen chef och att få jobba med dessa knasiga djur dygnet runt. Jag själv älskar mitt jobb, skulle aldrig vilja byta. Inte ens för en dag!
 
Vem betalar renoveringen av nya gården? Stall m.m.
 
Svar. Den dealen håller jag nog för mig själv ;)
 
Hur gammal är du?
 
Svar. Jag är 22 år!

Kommer du i framtiden skaffa barn som du sedan också kan lära sig rida.
 
Svar. Nej, jag kommer aldrig skaffa barn. Jag kan inte se mig själv som en mamma.
 
Skulle du kunna tänka dig ridskola?
 
Svar. Att starta ridskola? Nej. Men jag säljer mer än gärna hästar till ridskola, där vet jag till 100% att de får det bra!
 
Bland annat så är Kinio på ridskola nu!
 
Rider du ut ofta?
 
Svar. Beror helt på väder, vind, årstid och vilka hästar jag har hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0