bubbelbubbel

 
Jag tror jag börjar bli fanatisk på min ridning. Jag studerar allt i minsta detalj, jag fokuserar och min hjärna går på högvarv. Jag söker på youtube efter riktigt bra ridning och försöker leta efter detaljerna och fundera hur de tog sig dit. Jag inser att det inte bara krävs "10 000" timmar för att bli riktigt bra, utan sisådär 5-10 år av galen satsning och knäppt tänk. Lite sådär galet analyserande och sjukt mycket blod, svett och tårar.
Skärma av omvärlden all tid jag tillbringar i ridhuset (sisådär 7-8 timmar om dagen) och under tiden jag är på gården och jobbar med allt annat som ska göras, då gäller det att snurra igång hjärnan och fundera på hur man  ska lyckas och hur man ska bli riktigt bra.
 
 
 
Någon gång kanske hjärnan och kroppen sammarbetar och gör rätt? Ju mer jag rider ju mer inser jag hur värdelös jag är. Jag kommer aldrig nöja mig antar jag. Och det är väl bara bra, om man vill bli bra!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är superduktig Alex! Och på god väg att bli något riktigt stort. Du kämpar på och det kommer i slutändan göra dig anings bättre än dom som kunnat köpa sig till stora klasser

2014-05-06 • 08:44:44
Postat av: Rebecka

Känns på ngt sätt skönt att även en ryttare som är så duktig som du känner likadant som en själv. Bara att acceptera att det är så det känns och se det positiva i det. Som du gör!

2014-05-06 • 13:40:01
Postat av: Marie

Det roliga är att jag hört att det inte är bara 10 000 ridtimmar tills man är riktigt bra. Utan för att bli "bäst" på skänkelvikningar så är det 10 000 timmar av bara skänkelvikning, 10 000 timmar av galoppfattningar, 10 000 timmar av öppnor. Ja, varje övning kräver 10 000 timmar för att bli jävla bra. Att man inte sysslar med löpning, då är det bara 10 000 timmar av springande så är man riktig bra, haha.

2014-05-19 • 20:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0