Bett som används hos mig!

 
Tredelade bett är väl det som används mest här. Antingen med fasta ringar, eller som det till höger, med koppar!
 
 
 
Bästa unghästbettet, det till vänster! Även det till höger tycker jag funkar bra. Bra när man behöver ta ledande tygeltag på bäbishästarna - bettet glider aldrig igenom.
 
 
Det till vänster gillar Skandium enormt mycket, så hon brukar gå på det. Det till höger har jag ibland till hästar som är känsliga i munnen. De brukar gilla det bettet!
 

Hästar som nyligen är fixade i munnen går på ponnyhack, och bettet till höger är nog det skarpaste på kvarnstena. Används sällan. Ibland är det bra till vissa lite mer laddade hästar i hoppningen!
 
Dessa bett använder jag mig av, vad använder du??

Kommentarer
Postat av: M

Vad heter bettet längst ner till höger och hur inverkar det?

Använder tredelat fullcheek till vardags eller ponnyhack på stoet. På hopptävling fullcheek, dressyrtävling tredelat vanligt tränsbett. Hade Sprenger tränsbett förut men min häst gillar inte det..
På valacken vanligt tredelat tränsbett.

Svar: Det ger en liten hävstångseffekt det längst ner till höger :)
Alexandra Ferm

2014-07-12 • 00:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0