Mera om gården :)


Här på denna gården ska vi flytta in. Jag har fått chansen att arrendera denna fina gården som ligger i Ljungbyhed precis nedanför Söderåsen. Hur vackert som helst. Den här gården är inte en hästgård idag, men ska byggas upp och bli. Stallet är idag ett gammalt grisstall, där vi kommer sätta igång att renovera mitten på september. Taket ska höjas till 3 meter, så det är godkänt på alla sätt och vis, 12 boxar ska byggas, 6 stycken som är 3,5X3,5 och 6 stycken 3X3 meter. Hästarna ska stå som kungar! Ska byggas spolspilta och stoor sadelkammare. Efter att ha haft en så fantastisk sadelkammare här, kommer jag ju ha ganska höga krav på min nästa ;)  Boxarna ska beställas från antingen myrby el cityboxen .Mer om det senare! Åh, har så mycket att berätta! Tror bloggen kommer leva upp nu när det ska byggas enmassa o grejas!! Paddock ska byggas till våren...  åh, jag är så taggad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad roligt för dig/er :) har ni ridhus i närheten där?

2014-08-30 • 19:45:39
Postat av: Marika

Herregud vad härligt det ser ut. Hoppas ni kommer trivas :-) Låter himla bra. Längtar efter massa uppdatering ;-)

2014-08-30 • 19:57:25
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Å va härligt de ser ut!

2014-08-30 • 21:32:50
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: M

Grattis vad roligt för dig/er :)

2014-08-31 • 12:27:47
Postat av: Lotta

Nu har jag inte läst tidigare inlägg så noga men ska ni renovera och bygga på en gård som ni bara hyr? Är inte det lite att kasta pengarna i sjön när ni inte äger gården? Eller hur tänker ni? :)

2014-09-11 • 11:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0