Dressyrtävling 13/10-13

 
Måste säga att jag är förvånad över dagens resultat. Jag kunde verkligen inte ana att det skulle bli så bra, trots att ritterna kändes galet spända och vi gjorde många stora missar som ska rättas till till nästa gång. Båda hästarna gick väldigt spänt inne på banan, men tog sig runt och gjorde vad de skulle ändå trots allt. Jag gjorde flera nybörjaretabbar (hehe) som jag tar med mig till nästa gång och rättar till. Jag ska inte säga att jag är nöjd med mina ritter idag. Inte med någon utav dem. Men jag är stolt över hästarna, som gjorde varsin debut på tävlingsbanan. De har ju faktiskt aldrig varit ute och tävlar förrut! Knappt varit utanför gårdens ramar heller för den delen. De har aldrig sett dressyrstaket eller så många hästar på en gång. Fantastiska hästar.  Men nöjd alex? Nej. Absolut inte. Men jag vet vad som måste jobbas på tills nästa gång och jag är galet taggad. Tävlingsmänniskan i mig kräver revansch. Jag är galet motiverad och tror att jag vet exakt hur jag ska lägga upp kommande vecka/veckor innan det är dags igen. Ska diskutera med A och lägga upp en plan.
 
Hästarna som sagt, skötte sig underbart. De försökte trots allt vara till lags, trots allt var lite läskigt och där var galet mycket o titta på. Många morötter  ska de få när jag går ut och nattar dem för kvällen <3

Kommentarer
Postat av: Anna Nilsson

Grattis duktiga Alex!!!

2013-10-14 • 10:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0