När jag handlar häst..

När jag handlar hästar, så ser jag ytterst sällan dem i verkligheten innan jag köper dem. Utan första gången jag ser dem i verkligheten är när de levererats. Långvarig uppbyggnad har ju gjort att de jag handlar häst av vet exakt vad jag söker och vill ha. Det räcker jag beskriver lite grann, så ger de mig förslag och berättar vilken el vilka de tror hade passat bäst här. Jag har gott förtroende för dem, då de alltid lyckas leverera bra sunda och riktigt goa individer till mig. Aldrig att jag behövt skicka tillbaka någon för att jag varit missnöjd. Jag handlar av flertalet som jag har riktigt gott sammarbete med.
 
 
De viktigaste egenskaperna jag vill ha när jag söker häst är bra huvud och sunda. De behöver inte vara några elithästar, utan det viktigaste är att de ser rätt ut i kroppen dvs inga osunda avvikelser samt är snälla. Resten brukar kunna falla på plats av sig själv.
 
När dem bitarna är på plats, så går jag efter looken. Jag vill ha hästar som sticker ut lite. De måste ha det där lilla extra någonstans. Kanske en fantastisk skimmelfärg, stora ögon el kl strumpor. Varför? Jo, givetvis för att det säljer bättre. Det är ju trots allt det jag lever på. Att ta hem dem, rida dem och sedan sälja dem. Säg vad ni vill, men färg och utseende SPELAR roll när det bläddras på hastnet.se. Dem måste sticka ut ur mängden!

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag brukar sitta och kolla på hästnet bara för att läsa alla felöversatta annonser. Och självklart för att titta på snygga hästar :3 Men jag skulle helt klart hellre vilja köpa en häst med höga strumpor och stora ögon, än en helt vanlig brun sak. Udda färger tilltalar :)

2013-11-20 • 19:06:45
URL: http://cronsellpysslar.blogg.se/
Postat av: Emma Grann - Pluggar till FOTOGRAF

Älskar den stora bilder i headern! Får mig att sakna hästlivet :(

2013-11-23 • 21:04:35
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0