2013 tävling

År 2013 blev första året på länge jag faktiskt tävlade endel. Riktigt roligt och bra gick det faktiskt!
 
Ibörjan gjorde jag endel nybörjartabbar...
 
- Glömde att kolla ryttarmeddelandet och därmed kom en timme förtidigt till Munka Ljungbys tävling...
 
- Glömde min kavaj hemma, min alldeles nyinköpta kavaj som jag så gärna ville ha på mig!
 
- Glömde både spö och sporrar. Jag som alltid vill ha det fallifall liksom. Åhh. Tur det gick bra i alla fall...
 
- Glömde tävlingströjan med vit krage SAMT sadelgjord på samma tävling. Lyckat.
 
- Tagit fel pass med mig, så Bosse var tvungen att köra rally för o hämta det andra..
 
Alltså herregud. Guldfiskminne eller vadå.
 
Men, på tävlingsbanan har det faktiskt gått riktigt bra de allra flesta gångerna.
 
Hann tävla en hel del gånger hoppning på lilla "räkan" samt blanze.
 
Räkan, den lilla lilla fyraåringen som visade sig ha stort tigerhjärta och kvalade in till breeders hur lätt som helst. Blanze, hans mor som varit utdömd många gånger, visade ännu en gång att hon minsann kunde leverera.
 
 
 
Här är Räkan i Munka Ljungby!
 
 
Blanze i Skromberga!
 
 
Räkis i Hästhagen där han nollade båda rundor...
 
Sedan har jag ju varit med på ett X antal med pay and jumper där jag bland annat hoppat MSVhöjd på Bella och Breeze, 120cm på Filippa, 120cm på Tukan osv osv...
 
 
Många fina rundor har det blivit. Roliga hästar som hoppat fantastiskt.
 
Sen får vi ju inte glömma att jag även gjort dressyrdebut på två hästar. Min första på sisådär 8 år och hästarnas allra första. Red både Titan och Scandium och lyckades bli 6a på Scandium och 3a på Titan av 4 placerade! Coolt. Verkligen inget jag hade trott efter två ganska spända ritter med många missar. Men tydligen gjorde vi något rätt i alla fall :)
 
 
 
Såå, det var mitt tävlingsår år 2013. Hoppas på att 2014 ger ännu större framgångar då jag har jobbat upp inför det länge nu. Vi får väl se. Endast tiden kan utvisa. Hårt arbete är det som gäller. Jag lovar att skriva ett inlägg om 2014s mål och planer. Målen är höga och jag är mycket förväntansfull!
 

Kommentarer
Postat av: sara

Får du tillbaka räkan??

Svar: Nix, han åkte hem strax innan breeders :)
Alexandra Ferm

2013-11-22 • 19:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0