Minnen från Kuskahus

För några år sedan jobbade jag heltid på Stall Kuskahus, sveriges största
försäljningsstall. Tänkte bjuda på en kul liten minnesbomb från den tiden!
 
Den tiden gjorde att jag fick grunden till det jag har idag!
 
Alla som är intresserade utav att jobba med att sälja häst osv, el jobba utomlands,
bör prova på på Stall Kuskahus. Där får man verkligen lära sig hur det är på riktigt.
Att det är ett hårt arbete och mycket slit - men fantastiskt roligt!
 
Gäller att ha mycket skinn på näsan och vilja jobba!
 
Yeye, över till minnen! <3
 


Jag och en supersöt prickig ponny :)



Ska man riva, så ska man riva med stil - eller hur?



Hahaha, Emma och sötaste Kasper!



En mycket regnig dag - ni ska veta att jag BARA hade tagit in EN häst
från hagen som låg brevid stallet på denna bilden. Förstår ni hur det
öste ner? Kan tilläggas att det slutade regna kort därefter! ;)



En häst myser i höet i hagen :D <3



En urgullig skäck redo för att ridas!



SvenInges dotter Alva visar Pipi hur man ska posa på kort - öronen framåt!



Snygg, snygg storhäst...



En fin och urmysig höstdag :)



Ni skulle bara veta frustrationen när en kärra man fyllt med hösilage välter!



På Kuskahus lär man sig att vara effektiv, här är en helt okej packad
kärra... ;)



Amigo  + en skymt av ena stallet och huset!



Ridbild på en läcker b-ponny, heter Amigo!



Söta, söta Batman! :)



Vakthundarna Stina och Loppan sover :o



Stina och Loppan i närbild :D Fina hundarna :D



Bakom stallarna finns flera åkrar, som gjorda att galoppera  på :D
Här posar Alva på min fianste Belladonna :)



Stallets snygging, är givetvis europas mest meriterade westernhäst,
hingsten Sporty Danny!



En kall, men fiiin dag i skåneland! Otroligt mycket snö för att vara i skåne
var det den vintern!



Åh, glömmer aldrig när en vattenkopp hade stått och sprutat ut vatten hela
natten, så det var översvämmning! Fick lösas genom att lägga massor
med spån så att det skulle torka upp. När man har jobbat på Kuskahus
blir man dock lite "arbetsskadad" och hatar när det är röra i stallgången.
Minsta lilla spån/halmstrå och det sopas genast väck! Tänk er då hur
ont det gjorde i själen att det såg ut såhär en dag! hihi!



Sven-Inge himself ;) Om ni undrar över masken, så är det för att han
är superallergisk mot hästar. Tänk, sveriges största hästhandlare är
verkligen SUPERallergisk mot hästar! :)



Tre utav sju uteboxar :)



TjockisBelladonna en härlig sommarkväll!



Inte konstigt man trivs va, när det är ca 40-50 hästar i såhär fina stallar?



Har blivit en hel del körturer på många fina parhästar!
Hästarna som körs i par är oftast syskon och ser i princip identiska ut :)



Haha, ett tappert försök att få igång fyrhjulingen som för tillfället slutat
fungera! Kan tillägga att vi kände oss ganska blåsta när vi fick reda på
att det var för att bensinen var slut!



Michelle spexar - det är roligt att jobba på kuskahus :D



Haha, det var JÄTTEVARMT en dag och vi sprutade vatten på hästarna i
hagen och de ÄLSKADE det ;D Såg jättekul ut :D



Working, working...



Jobbade stenhårt från tidiga morgnar, till sena kvällar/nätter... :)



Har träffat på många hästar med roliga "skönhetsfel", som denna tillexempel
som hade ett halvt öra! :)



Till höger, stora stallet och till vänster skymtar ni skrittmaskinen!
Ojojoj, vad jag saknar skrittmaskinen!!!!



Haha, Elsas kloka ord, när jag var lite depp en dag! ;)
Underbara vänner!



En sommardag när vi hade lite mindre att göra, så busade vi till det och
tog den lugnaste ponnyn i stallet för att spöka ut i galopputrustning!



Haha, busade till det och hissade upp Elsa och Isabelle i traktorskopan ;)



Som tidigare sagt - har ridit hur mågna helt AMAZING hästar som helst
på stall kuskahus!



Åh, kan fortsätta hur länge som helst ;o Bilderna visar den fantastiska
känslan man bara får uppleva där. Sen kan det väl se ganska så lugnt
ut på bilderna, vilket inte stämmer riktigt överrens med verkligheten.
Alla som varit där vet att det är ett tufft jobb, och många orkar inte med.

Jag älskade detta jobbet och saknar det varje dag. Tufft, slitigt, men fantastiskt
roligt och givande. Hade aldrig lyckats så bra med hästarna som jag gör idag,
ifall jag inte jobbat på Kuskahus i flera år.

:D

Inlägg med massor av filmer kommer i ett senare inlägg, håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Tuva Svedin

dendär ponnyn kasper, är han såld till en ridskola i örebro?:)

2013-01-22 • 13:00:55
URL: http://tuvasvedin.blogg.se
Postat av: Johanna

Gud vad kul att du skrev detta inlägg just idag, fick faktiskt precis bekräftat att jag ska åka ner och jobba under sportlovet, v.9. Kan tänka mig att det är mycket jobb med så mycket hästar, men fantastiskt kul och lärorikt! Är verkligen SUPERTAGGAD, och dessa bilder ändrade ju inte direkt på det.... Kan absolut tänka mig att jobba inom försäljnings delen av ridsporten när jag blir äldre, och vilken bättre inkörning kan man få än Sveriges största försäljningsstall? Superfin blogg förresten!

2013-01-22 • 22:14:01
Postat av: Sofie

Jobbade du på kuskahus 2007? :)

2013-01-23 • 19:43:24
Postat av: isabelle weber

Basta jobbet nagonsin!

2013-01-28 • 02:30:30
URL: http://eventingbyisabelle.blogg.se
Postat av: Emma Mattsson

Ååå bästa tiden i mitt liv, saknar kuskahus och dig massor ska du veta!! <3

2013-02-03 • 15:33:08
Postat av: Sandra Malmborg

Jag bara undrar gården ligger ute till salu på bovision.se ska de lägga ner? Eller flytta verksammheten?

2013-02-07 • 19:32:48
URL: http://sandramalmborg.se/
Postat av: Sandra Malmborg

Här är länken att det är till salu http://bovision.se/description/description.aspx?logo=1&guid=125107737

2013-02-07 • 19:34:25
URL: http://sandramalmborg.se/
Postat av: Katarina

Verkade roligt :)

2013-02-08 • 09:48:37
URL: http://saganomensaga.blogg.se/
Postat av: Therese Schönbeck

Jag googlade precis stall Kuskahus och kom in här på detta inlägget. Fick en riktig chock när jag såg bilden på Batman, som jag nu står som ägare på sedan tre år tillbaka! :)
Det är världens snällaste häst som nu har hunnit bli 11 år gammal. Vi har tillsammans debuterat LB+ i hoppningen och ridit upp till regional LA i dressyren.

Om du kommer ihåg någonting om min lille ponny som hade varit kul för mig att veta så får du hemskt gärna höra av dig till mig per mail, det hade varit grymt kul :)

2013-07-16 • 20:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0