Överkörd

Herregud vad jag känner mig överkörd just nu. Är så galet trött i kroppen och huvudet, var längesedan det var såhär! Hahah! I vilket fall som så körde vi kl ett i natt mot Trelleborg. Så vi sov ingenting innan, och väl framme i Trelleborg väntade vi väl ca en halvtimma, polackerna rullade in ca tre på natten. Då var det bara att lasta om, ponnysarna såg cool-lugna ut - som om de vore världsvana hihi! Guldponnys! Båda gick rätt på min trailer och ställde sig och började tugga lite på höet i hönätet. Jag snackade liten stund med polackerna som var och lämnade och fick passen i utbyte mot att han fick pengar :) Männen körde igen och vi passade på att fråga hästarna om de ville ha vatten innan vi körde. Som i 99/100 fall så ville de inte ens kika på vattnet, så det var bara att rulla hemåt.
 
 
Ca fem var vi hemma, då lastades de av och sedan släppte jag dem i ridhuset och lät dem springa av sig. Ponnysarna var helt superlugna och tyckte mest det var spännande med allt kul där var och titta på i ridhuset, så jag fick smacka på lite.
 
 
Det är tvunget att de rör på sig efter en så lång resa så att magen kommer igång. Sedan tog vi in dem i varsin box där de fick vatten och massor av hö. Så mycket de bara orka äta! De drack så fort de kom in i boxen samt bajsade, så därmed kunde jag slappna av och låta dem vara för sig själv och vila.  Det är verkligen SUPERviktigt att magen kommer igång på dem och att de dricker så de inte blir sjuka. Gäller verkligen att ha stenkoll på det!
 
Efter att ha lämnat ponnysarna i fred, så gick jag inte in för att sova, utan jag satte igång att rida ett gäng hästar istället, för att sedan när klockan blev halv nio släppa ut alla och ge dem frukost.
 
Därefter körde jag och Bosse direkt iväg och skodde hästar och ah, nu är klockan  15.00 och jag är verkligen dödstrött. Ska blogga lite tänkte jag och sen ska jag ut för att mocka stallarna och därefter motionera lite hästar till. Känns som en bra idé att ta några i pessoaselen idag, jag är verkligen heelt mör!! Hihi!
Bosse körde nyss för att sko ännu mer.
 
Kul dag, som är långt ifrån slut ännu :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0