Inspiration till max!

Har idag fått äran att träna för Henrik Johansen, en grymt duktig dressyrtränare med massor av meriter och erfarenheter i bagaget. Jag fick verkligen en aha-upplevelse idag. Jag red verkligen på ett helt annat sätt än vad jag gjort tidigare, och fick stora dressyrdonnan att kännas så lätt. Fick rida med teknik, balans och endast sits. Helt fantastiskt! Jag är så mållös, tagen och inspirerad. Fick mycket beröm för bl annat min sits, vilket jag kan tacka A för, som tjajat nu snart ett år. Hur coolt är det inte? Jag som alltid suttit som en säck potatis, aka en kärring på 90 bast, fick faktiskt mycket beröm för min dressyrsits och inverkan. Hur coolt?
Nu ska jag öva på tekniken att ligga steget före, styra och få hästen förberedd samt lydig via enbart sitsen.
 
Vi leker en lek, skulle jag säga till hästen... "Gissa vad jag vill!". Och därefter kunna med hjälp av enbart sitsen och positionen i sadlen få hästen att vilja gå dit jag vill, samla sig som jag vill, öka steglängden som jag vill, osv osv. Jag är så galet glad.
 
Fina fina Scandium!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0