Deprimerande...

Det är så galet deprimerande att titta på EM i fälttävlan. Jag blir så jäkla depp på att jag inte har en egen häst när jag ser ekipagen susa fram i terrängen. Jag verkligen VILL ha en egen häst NU och satsa vidare på fälttävlan, men pengarna stoppar helt. Får ofta snäsiga kommentarer när jag säger så, då folk tycker att "du har väl ändå tillräckligt många hästar... eller är inte 12 stycken tillräckligt?".... Meeen, det är ju inte det det handlar om. De där 12 hästarna är ett jobb. Försäljningshästar, inridningshästar, samt hästar för hoppning och dressyrutbildning kan jag ju inte heller ta ut i terrängen, eller hur? Åhh. När är det min tur?
 
Samtidigt så är jag ju väldigt tacksam för hur bra jag har det. Jag har ju faktiskt en fantastisk chans. Jag är en av de få som kan livnära mig på hästar, vilket är helt galet fantastiskt när man bara är 20 år och har noll erfarenhet jämte mot många andra. Jag är tacksam. Jag har fantastiska tränare runt om mig som hjälper mig, grymma hästar att träna på. Nu fattas bara ett par pusselbitar till.
 
 
Färre försäljningshästar och fler tävlingshästar är nästa mål. Samt en egen häst då såklart.
 

Kommentarer
Postat av: Issy

Var och kolla live skjut häftigt!

2013-08-31 • 15:30:16
Postat av: Rebecka

Du kommer säkert att få möjligheten att tävla en fin häst då du rider bra och har en sund inställning till allt vad hästar innebär. Bara fantasin sätter gränser i slutändan ;)

2013-08-31 • 18:34:50
Postat av: Li

Din stund kommer, du är så duktig så ge det lite tid. Är säker på att du i framtiden säkert kommer få ett fint erbjudande på en fin häst!:)

2013-09-01 • 12:40:00
URL: http://lisjostrand.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Hej!

Såg att du har haft en ponny som heter Gilbert, just nu står han på en ridskola och jag är "skötare" på honom och jag undrar om du vet något om honom, vart han kommer ifrån, eller så?
/Lovisa

2013-09-01 • 13:05:48
URL: http://lovisavilma.blogg.se
Postat av: Lisa

Du kan ju köpa Astrid! Ni passar ju så bra ihop. Hon kan ju både hoppa och dansa, ett oprövat kort i terrängen, dock

2013-09-03 • 21:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0