<3

 
Baksidan med att heta alex är nog att alltid ha varit alldeles för snäll mot alla, så
att numera så tar folk mig alldeles för givet. Jag duger när jag hjälper till och så fort
folk ´ska behöva hjälpa mig, när jag kanske inte kan hjälpa dem, eller när jag faktiskt
säger ifrån att det inte är okej att ta mig så för givet, så blir det ett jäkla liv och jag är
verkligen dummaste människan i hela världen. Stackars folk.
Är man alldeles för snäll, och till sist säger ifrån att det inte är okej att trampa på
mig längre, så står man i slutändan ensam och får massor med skit kastat över en.
Suck säger jag bara. Jag blir så arg, ledsen och uppgiven när folk blir så sura på mig
så fort jag inte kryper på knä och viker ut och in på mig själv för att det ska passa
deras behov. Men någon gång måste jag ju sätta stopp? Någon gång så måste jag
ju kunna kräva att få något tillbaka? Om det så bara vore ett "tack"?
 
Nu handlar detta inte bara om en person, eller något som hänt nu nyligen, detta är
något som pågår och händer mest hela tiden känns det som.
 
Ensam eller inte, jag tänker inte längre vända ut och in på mig för att passa upp folk.
 
Dags att sålla bort människor som bara vänder ryggen till så fort det inte passar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0