Tråkiga delen av drömjobbet!

"Du har ju verkligen ett drömjobb, men nu måste du berätta!
Så som du jobbar, så bara måste det ju finnas "tråkiga" stunder
också? Och nackdelar med ditt jobb? Btw, love din blogg!"


Hej!
Hihi, ja jag har verkligen ett superdrömjobb :D
Men visst finns det stunder som är tråkiga och jobbiga också.
Kan ge några exempel på "nackdelarna"/tråkiga stunderna med
att jobba som jag gör;


- Alla gånger kunderna är oseriösa och bara tar upp en stor mängd tid.
Exempelvis, när kunderna backar ur affären vid veterinärbesiktningen.
Det är tråkigt, men tyvärr inte ovanligt.

- När man exempelvis haft massvis med kunder på samma häst hela
helgen, på måndagen så ringer tre kunder upp och vill köpa hästen.
Tyvärr kan man inte dela hästen i tre delar, utan det är först till kvarn
som gäller. Åh, sådana tillfälle skulle man vilja kunna klona hästen!
För ofta så hade den ju fått det precis lika bra vilket hem den än fått.
Detta händer alltför ofta!

- När allt är klart med ett köp, bara besiktning kvar och så går hästen
utav någon anledning inge igenom. Är så synd om både hästägare, köpare
och hästen!
Som TUR är (peppar, peppar) händer detta väldigt sällan!

- Sen att det är ett otroligt tidskrävande jobb och många slitiga timmar behöver
jag kanske inte ens berätta? ;D

MEN, trots detta, så vägs allt upp utav alla fantastiska hästar och människor
jag får träffa. Glada, trevliga människor ( i de allra flesta fallen, haha!) som
jag får chansen att hjälpa. Det är verkligen ett underbart jobb!


Kommentarer
Postat av: Ingela

De jag skickade till dig som letade c-ponny var så impade av dig o tyckte du var oerhört proffsig! De ville nästan köpa dig sa de så trevlig var du! =) Nu blev det ju tyvärr inte "sin" ponny de föll för, men de kommer att rekommendera dig till andra som letar häst! Det tycker jag är gott betyg!

2012-01-08 • 00:17:30
URL: http://www.pederslund.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0