Svar på en fråga!

jasmine;

Hej!

Härlig blogg du har! En fråga; varför har du inte råd att tävla?
Kan du inte göra ett inlägg om det? Licenser och allt kostar ju en del,
(men du jobbar ju supermkt så tänker att du har råd till det). :)
Tränar du aldrig för tränare? Nyfiken i en strut:)



Sv. Hej, tack så mycket, vad glad jag blir!

Det är just på grund utav licenserna jag inte kommer ha pengar till att tävla.
För det första måste jag ju lösa en licens till mig själv, samt varenda häst jag
skulle tävla på isåfall. Eftersom jag inte har bara en, eller två jag kommer att
tävla, utan har olika hästar hela tiden  (som givetvis säkert inte kommer ha
licens, eftersom jag mestadels rider unga hästar) så blir kostnaden alldeles
för stor. Och lägger man då till vad all startavgrift, bensin, och aaallt som kommer
till, så är vi helt plötsligt uppe i ganska stora summor!
Jättetråkigt!

Jag har varit jättedålig på att ta tag i det här med att träna för tränare. Jag
har dels jobbat alldles för mycket och inte haft tid, + att jag varit lite lat och
glömt att ta tag i det. Dåligt av mig - då jag självklart skaffar mig massvis med
fula olater! Ett av mina nyårslöfte är att se till att träna minst en till två gånger i
månaden :D

För att svara på ännu en fråga som dök upp nyss; Så tränar jag för Kristina Arvidsson!
Grymt bra tränare!



Ett exempel på en stooor olat är att jag numera slänger mig fram över hästen
i sprången. Jättedum olat, eftersom det påverkar hästarna jättemycket.
Det roliga är att jag vet ju precis hur jag skulle säga till någon annan att göra
för att låta bli att kasta sig över såhär. Titta upp i himlen innan och över hindret,
och problemet är ju faktiskt löst.... men.... att komma ihåg och faktiskt göra det
är en heelt annan sak, hihi!

Kommentarer
Postat av: Mathilda :)

Finaste Bell :D

2012-01-01 • 21:35:59
Postat av: jasmine

Tack för svaret!:) Nu förstod jag ju, klart du inte kan lösa licens till olika hästar. Men hade varit superkul med hästen du köper efter tukan att skaffa licens på den tävla lite sen sälja plussa på licensen i köpet vettja:) Hihi. Jag är asdålig sj på att komma ut, så egentligen har jag inget att påpeka men kul att följa bloggen och den sockras ju ytterligare lite om du börjar tävla. =)

2012-01-01 • 23:57:23
Postat av: Andrea

Var hittar man lättast alla pay and rider i skåne ? :) du verkar ha rätt bra koll på det.

2012-01-02 • 00:54:50
Postat av: julia

ang det med tävlingar, jag hade gjort så om ägaren vill att du ska tävla deras häst så skulle dom betala licens och start avgiften. det hade jag begärt av dom!

(om häst nu har en ägare med andra ord -.-'')

det hade jag gjort om jag vore dig. :)

2012-01-02 • 08:42:18
URL: http://annorlundamotiv.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Jag har bara en häst, men har nog inte råd att tävla ändå... Tycker licensen är sjukt dyr, kommer bara att tävla lokalt o vill inte betala för att tävla regionalt. Tror detta kommer att innebära att fler som inte är redo kommer att starta regionalt o det blir fler olyckor... =/

2012-01-02 • 09:37:31
URL: http://www.pederslund.net
Postat av: Meja

Jag måste säga att jag till 100% diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-03-18 • 20:27:35
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0