Story om en ponny!

Många känner säkert igen den här ponnyn?



Hon har fått synas många gånger på min blogg. En ponny jag red endel
och hade till salu när jag hjälpte en vän till mig att sälja häst.

Riktigt roligt är att den här ponnyn är en av dem jag kunnat fortsätta följa
eftersom Mathilda (Bells nya ägare) och jag har jättebra kontakt!
Riktigt roligt!

Det är en fantastiskt fin ponny, ska bli väldigt rolígt att följa dem och se
dem sopa banan i framtiden!

Här är Mathildas story om hennes och Bells tid!

"Jag ska berätta hur de gick till när jag prova/köpte
Simple Philosophy (Bell som hon kallas)!

Det börja med att jag kolla runt lite på D-ponnys på internet och hitta
en del jag kunde tänka mig att åka och titta på men de flesta var en bit bort,
men till slut hitta jag fina Bell.
Det gick ngn dag och vi ringde (till alex) vi bestämde dag när vi skulle kolla
och så. Dagen innan tror jag de va så ringde alex och sa att hon låg på sjukhuset
och då inte kunde visa henne. Veckan därpå åkte jag på ett träningsläger med min
andra ponny och tänkte inte mer på den ponnyn.
Veckan gick och när jag var hemma igen ringde vi igen men denna gången till Lina
som ägde henne, vi bestämde tid och hon hade även en till ponny vi skulle titta på.
Dagen efter åkte vi dit, först prova vi den andra ponnyn. Den gillade jag inte alls,
den va lite seg och tråkig så jag hoppade upp på Bell nästan direkt. Fastnade direkt
för henne, hon var pigg och riktigt hinderklok. Det kändes så rätt med henne!
Bestämde mig nästan på bums att jag ville ha henne.
Veckan efter besiktigades hon och ngn dag senare kom hon hem.


I början kändes det inte alls som samma ponny. Hon va lite bråkig och det va
precis som om hon inte fatta vad jag menade. Det höll på så i ett litet tag men
vi gjorde framsteg varje dag.
Det blev bara bättre och bättre och jag gillar henne bara mer och mer!
Efter ett tag starta vi vår första LD+5 (85cm) och det var väldigt stressigt på
framhoppningen, så till första hindret fatta hon inte riktigt vad vi skulle göra så
rev det, resten av banan gick super!



Vi träna ännu mer och starta 2 till tävlingar (2 LD) och de två har vi gått nolla
med bra stabila språng :)
Nu håller vi på att träna ännu mer och ska i februari hoppa en LD+5 och även
debutera LC :D  älskar verkligen denna ponny, så personlig och underbar !
Vi kommer nog kunna gå långt men vi tar lite tid på oss!
Just nu har jag haft henne i ca ett halvår och hoppas på ännu fler år tsm !  :D "







Kommentarer
Postat av: henke

guuuud vilken fin ponny!! :o

2012-01-03 • 15:30:57
URL: http://henkelundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0