Gästbloggning!

Hallå alla Alexandras bloggläsare, jag fick den stora äran att gästblogga hos henne.
Jag heter i alla fall Mathilda Svensson och är snart 17 vårar, jag bor i den lilla staden så kallad Oskarshamn där hon köpte Appendix. Oskarshamn ligger cirka 7mil från kalmar, just nu bor jag i Växjö och går första året på Ingelstads gymnasiet inriktning häst och ridsport. Jag är en glad sprallig tuff brud som älskar att hitta på nya saker, jag är inte rädd för att säga mina egna åsikter men jag dömer aldrig folk. Jag är likadan som andra tjejer och killar skoltrött helt enkelt, har aldrig haft det lätt i skolan. Men min fina ponny gör så att jag står på bena idag, hon finns hos mig och gör allt för mig. Jag älskar att umgås med mina kära vänner och sätta klackarna i taket(festa), men mitt stora intresse är alltså min ponny.



Min D-ponny Lissinard Lady Gaga på 7 vårar och är den härliga färgen skäck, hon kom från Irland i maj 2010.  Min familj köpte henne 21 juli 2010 och då var hon knappt inriden och innan det hade jag haft lite olika ponnyer som betyder sjukt mycket. Lissa som hon då kallas har en sjukt underbar personlighet, som man verkligen drömmer sig in i. Hon är världens snällaste om du ropar på henne så gnäggar hon och kommer direkt iaf till mig då hon bara har mig att vända sig till på skolan. Självklart kan väl hon också busa till det i skogen men vilken häst gör inte det? Det båda vi brinner för det är hoppning och självklart är vårat mål sm. Just nu tränar vi oss till vårat mål, vi tävlar upp till LB hoppning men ska börja med La på våren. Men det vi också gärna vill det är tävla Fältävlan men tyvärr är mamma för rädd om mig och lissa så hon vill ju inte det. Men troligen ska vi starta några lätta fältävlans tävlingar för att ha roligt och skita i vårat resultat. Jag har bara ett år kvar på ponny så vi ska bara ut på tävlingsplatserna och ha roligt och visa upp oss. Jag har valt att troligen ha kvar henne tills hon dör då jag vill inte riskera det min förra ponny fick gå igenom, så kommer låna ut henne till någon seriös hoppryttare som också brinner för hoppning men också vill ha riktigt kul och älskar att mysa. Härliga skogsturer tillexempel med lite bus ;D
Ska också praktisera på Stall kuskahus där Alex jobbat och då ska hon kanske ha lissa hos sig , super kul:D





Besök gärna min och min kompis blogg Nattstad.se/teamfagereke hare gött så hoppas jag vi ses /thilda

 


Vill du också gästblogga här på xelaaa.blogg.se? Bara skicka ett mail! :D

[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0