dagen idag + hösilage

Som tidigare sagt, klockan tre idag var jag tvungen att vakna till liv
för att köra och leverera fina Dior till sin nya ägare. Det kommer bli
hur bra som helst!

Tog ca 3½ timme dit och 3½ timme hem igen, direkt när jag kom hem så
stod kunder och vänta på mig, som skulle titta på häst. Även det gick superbra,
och nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar - sedan är det dags att åka
till stallet igen för att rida fler hästar + åka till Hishult och hämta en ny hösilagebal,
där vi brukar hämta hösilage.
Vi var ju och hämtade en "såkallad" hösilagebal i Ljungbyhed endast pga halkan,
ush - den balen var det vidrigaste jag öppnat. Inte ens värt att kallas hösilage.
Stank riktigt, riktigt illa och var RIKTIGT, RIKTIGT blött. Bläh! Så jag varnar alla för en
snubbe i ljungbyhed.För han ljög oss verkligen rakt upp i ansiktet. Han har annonserat
på blocket. Hösilaget (åh, vill inte ens kalla det hösilage!) vi får inget djur äta. Vidrigt!

Jag är väldigt kräsen med vad jag ger för hösilage till mina hästar, det ska vara
väldigt torrt (utan att vara dammigt). Jag vill kunna ge MYCKET hösilage, utan att
de ska behöva bli galliga och svampiga i benen pga att det är för blött. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0