Var får du ditt driv ifrån?

Jag håller igång med min utbildning (hovslageriet), har ett jobb som har upp stor del av
dygnet, går tyskakurs och tränar. Hur går detta ihop? Hur hinner man rida
så mycket som jag gör, när jag har allt annat också? Allt går - med planering
och en stor skopa vilja!

Får jämt, då menar jag verkligen JÄMT frågor om hur jag lyckas och hur fasiken jag
hinner samt orkar. Hinner är enkelt. Tid är det enda vi har och det gäller att utnyttja
den väl. Det gäller att gå upp tidiga morgnar bara samt inte banga för att jobba sena
kvällar. Att jobba 100 timmar i veckan (inklusive min utbildning dårå) är inte ovanligt.
100 timmar - som nittonåring. 150% mer än de allra flesta vuxna normalt arbetande
människorna. Häftigt? Galet? Både och tycker jag!

Hur jag orkar vet jag inte riktigt. Såhär när jag tänker efter, så håller jag igång helt
galet mycket. Men, jag riktigt stora framtidsplaner och drömmar så det är motivation
nog. Sedan är det ju så att jag fullkomligt älskar mitt jobb samt tycker min utbildning
är hur rolig som  helst.

Visst finns det dagar el små perioder som får mig att bara vilja dra täcket över huvudet
och gå i ide, men det brukar gå väldigt fort över igen.

För att sammanfatta - mina drömmar och planer är motivation och inspration nog för
att kunna kämpa och jobba som jag gör :D


Kommentarer
Postat av: alice

fan vad jag hade velat ha ditt driv!!

2012-02-03 • 23:01:23
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Fiona

Har följt dig vääldigt länge fast bara i perioder typ.. Nu va de väldigt länge sedan men har du inte pojkvän också, hur hinner du med honom?? :o

2012-02-04 • 00:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0