Saknar att ha en egen häst!

Ibland, eller ganska ofta just nu, så saknar jag att ha en egen häst som
jag verkligen satsar på och rider för att utveckla till framtiden.
Jag saknar att åka ut och tävla, all planering, och den ridning man trots
allt har när man sitter på en och samma häst. Att träna ordenltigt och allt
vad det innebär.
Men för tillfället, så finns ingen tid över för detta. Jag hade aldrig haft en
sekund över att åka ut och tävla, då jag alltid jobbar som allra mest på helgerna.
Folk brukar fråga mig om jag aldrig saknar att tävla, och jo - det gör jag hur mycket
som helst just nu! Det går i vågor, men jepp - saknar det jättemycket!

Saknar att lägga upp planering, målsättning och att träna! Att utveckla min egen ridning
och lösa problem som uppstår på vägen.

Jag rider riktigt många hästar om dagen varje dag, men det är ändå inte samma
sak. Dem rider jag för att det är mitt jobb och jag rider lite på automatik, i och med
jag pysslat med detta x antal år nu.

Så fort jag är färdig hovslagare, så tänker jag åka över till Polen och leta upp en häst
jag tror på och tycker är riktigt rolig att rida. En häst som är som en blandning mellan
Angelo och Appe. Fast inte så stor, utan kanske bara runt 162. En lagom, och perfekt
häst till mig! Liksom som passar handen i hansken till just mig! Och inte någon jag köper
bara för att den ska enkelt kunna passa någon annan när jag tänkt sälja den.
Vill ha en nätt häst med mycket energi och stor galopp. En häst med lite nerv och vilja.
En häst man verkligen behöver lära sig rida.
Hm, låter som att jag beskriver ett sto? ;) Jag är ju en sto-fantast egentligen innerst inne.

Haha, jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägget, mer än att jag saknar
att ha egen häst på riktigt, trots att jag rider sjukt mycket varje dag.

När jag är färidg som hovslagare - då jäklar ska jag bli med häst :D



Haha, hade man kunnat förstora denna ponnyn på bilden (en c-ponny) så hade det
varit en perfekt storhäst till mig! Där var jäklar i det power i den ponnyn!

Vill dock ha en skimmel ....

Drömmer... mig... bort.... för en stund....  ;D




Kommentarer
Postat av: Emma

=D Du är med grym! <3

2012-04-28 • 20:17:30
URL: http://loveponni.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! C-ponnyn på bilden är det Ricarda, Ricki? Svara gärna !! :) /e

2012-04-28 • 23:58:32
URL: http://tavlingsryttarenn.webblogg.se/
Postat av: Birna

Håller med Emelie, är det Ricki på bilden? :)

2012-04-30 • 23:17:41
Postat av: Emelie

Sv; Jo då är det Ricki, hon stod på vår ridskola ett tag. Men hon var så jäkla arg i boxen och hon var ju så himla fin för att stå på ridskola. Så skulle vi ta henne, men valde sedan att inte ha kvar henne. Så efter 1,5 månad vi haft henne fick hon åka till Sven-Inge.. Hon ser ju helt annorlunda ut nu skitsnygg! Hon var helt omusklad och smal när hon stod på ridskolan, jätteljus fux och helt annorlunda. Men en helt övergrym ponny som hoppar hus alltså. Hon har gått någon Msv A med hon som har henne nu! Oj jäklar vad mycket jag skrivit, förlåt om jag störde. Men det var jätteroligt att du svarade tillbaka till mig. :) / E

2012-05-01 • 00:45:45
URL: http://tavlingsryttarenn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0