8. Min största rädsla inom ridsporten

Enkelt. Momentet att sitta upp!
Alltså INTE att rida hästen, utan just dem sekunderna man sitter
upp. Har varit med om hästar som fått sadeltvång, idiothästar mm
som fått mig att ha rejäl respekt för just detta momentet.
någon häst satte jag foten i stigbyglen, var påväg upp, hann inte 
sätta mig, förren hästen reser sig rakt upp, kastar sig och tillslut
trillar baklänges. Pang. Ajaj!
Och det är inte bara en häst som gjort så. Många liknande saker
har hänt.

Så, det är min största rädsla.

Att jag tycker det är äckligt att rida barbacka och att rida ut är en
annan sak. Haha, det är mest att jag blivit lite feg! :)
(Ni vet, när man blir gammal som gatan så blir man mer feg av sig ;) haha!)

Sen tycker jag det är riktigt läskigt när okunnigt folk gör så korkade
tabbar så det blir riktigt farligt. Då blir jag också riktigt rädd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0