Underbara ni!

"Alltså alex, igår fick du jäkligt mycket kritik och tråkiga långa
kommentarer, hur fasiken kan du ta allt med ro på det sättet
och hur kan du hålla dig så "lugn"? Jag hade blivit jätteledsen
och grävt ner mig fullständigt!"


Det är såhär att jag står stadigt på jorden. Jag har ett gott självförtroende
och jag tror på det jag gör. Jag känner att jag alltid gör så gott jag kan och
att mina hästar mår bra hos mig. Jag tvivlar inte ett dugg på min hästhantering,
så jag blir inte heller så illa berörd utav sånna kommentarer.
För det mesta lägger jag inte ens energi åt att svara, men jag kände att denna
gången vill jag faktiskt stå upp för mig och berätta hur jag tänker om det hela.

Jag önskar jag kunde portionera ut massa självförtroende till er allihop, så
ni slipper ta illa vid er när folk kläcker ur sig lite tråkigheter.
Hela världen är full av folk som vill trycka ner andra. Det är såhär att vi tycker
olika och där är alltid folk som tror deras sätt är de enda. Tycker då du annorlunda
mot vad dem tycker - så får dem lite mord i blicken och tycker att de har rätten
att trycka ner dig. Vansinnigt.

Man ska självklart uttrycka sina åsikter - det tycker jag är roligt och man SKA
diskutera saker. Man kan alltid lära sig lite utav varandra. Men man ska också
respektera vad den andre tycker.

När jag var yngre hade jag också en period där jag tog åt mig allt och tog väldigt
illa vid mig hela tiden. Så jag vet hur många av er känner sig! Jag blir så ledsen av
att höra folk berätta vilka påhopp de fått på internet (och verkligheten) och hur ledsna
de blivit. Jag vill bara peppa! Peppa, peppa, peppa!

Vi är bra allihop. Hur jäkla bra som helst! Gräv inte ner dig över fula pikar och kommentarer.
Skratta lite åt dem och lägg det åt sidan. Du vet ju om att du tar hand om din häst på bästa
sätt, så vad denna anonyma jäkel har att säga är ju bara trams och avundsjuka!

Fundera VARJE dag på vad du är grymt bra på. Varenda jäkla dag så funderar du ut
vad du är grym på. För alla är vi grymma. Jag är grym på mitt jobb - att sälja hästar!
Vad är du grym på?

Fundera ut lite kort och långsiktiga mål. Det är peppande! Köp ett anteckningsblock
och färgpennor och gör den snygg med klistermärken och klipp ut några bra ord
ur tidningen och klistra in. "Insprationsboken" kan den kallas. Jag själv har en sån.
Den är fullklottrad med peppande ord och bra citat. Har några bilder i den från ett
par ridpass som jag kan le åt!

Skriv MINST en peppande kommentar åt en kompis, eller kanske någon helt random(?)
varje dag. Det kan vara vad för något som helst - ser du på en blogg någon som lagt
upp en film på sin tävlingsrunda och du ser att fasiken vilken prydlig ritt - skriv det till
denna som lagt upp filmen! Beröm andra!

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Sammanfattat - TRO på er själva!
För ni är helt fantastiska - just the way you are...  (L)




Kommentarer
Postat av: Ingela

Även om jag inte alltid håller med dig i allt så respekterar jag ditt sätt att jobba med hästarna o har dig som ett föredöme när det gäller hästhållning. Jag har sett häst efter häst genomgå förvandling o hos dig o tycker att du gör ett otroligt bra jobb! Skulle utan tvekan skicka hästar till dig o veta att de får det kanonbra!

Som du säger är det viktigt att tro på sig själv o att känna sig trygg i det man gör. Jag litar på mig själv o mitt sätt att hantera hästar men jag är inte dum nog att tro att jag kan allt! Men jag frågar inte alla om råd utan de som jag känner att jag litar på! =)

2011-11-08 • 13:58:55
Postat av: Amanda

Du är verkligen en bra förebild till många! :D

2011-11-08 • 15:16:07
URL: http://ponnyamanda.blogg.se/
Postat av: Bella

Toppenbra inlägg! :)

2011-11-08 • 19:38:33
URL: http://truhoppochkarlek.blogspot.com
Postat av: emelie

Jag kan fixa en bild på det i mon :) !

Tror det ska vara full, nästan hundra på det. ett svart om jag inte skrev det tidigare då :) ! Men du kan väl svara på mail istället så jag kan fixa bild osv. :) [email protected]

2011-11-09 • 21:37:55
URL: http://emelievilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0