Svar på fråga!

Hade behövt hjälp! Har en häst som är väldigt het o svårriden.
otroligt känslig för skänklarna o vikt o sitsen för ryttaren. tycker
inte om att rida hästar på för skarpa bett men just nu rider jag
henne på ett vanligt tränsbett och det funkar på banan men när
vågar inte rida ut på henne med det bettet. tror du att ett sånt
kimblewic skulle funka på henne o hur fungerar det i såfall? Är
det ett skarpt bett eller har du något annat alternativ till mig?

Tacksam för svar och hjälp!!


Sv. Jag tipsar om ett kimblewic! Det är bara "aningen" starkare än
ett vanligt bett, så det kanske fungerar? :) Du får prova dig fram lite,
men som sagt, jag tror att ett kimblewic skulle fungera superbra!



Angelo var väldigt känslig, men samtidigt kunde han bli lite stark ibland
vid hoppning. Speciellt ibörjan! Då använde jag ett kimblewic som fungerade
super! Det blev alldles lagom!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Sv: Jo, men Saga kan få små utbrott och vägra typ 10 meter innan hindret. Det är som att hon bestämmer sig att hon inte alltid vill. Har du varit med om något liknande?

2011-11-14 • 08:18:05
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: jacqueline

Vad kul att det rullar på :)

du vet ingen snäll & trevlig b-ponny? ska vara en ponny som en liten tjej ska lära sig rida lite mer på från övergång från en shettis :) kan ev gå bra med en c-ponny :D

2011-11-14 • 11:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0