Svar på en fråga! :)

"Varför lägger du inte en volt och rättar galoppen för att komma så
bra som möjligt på hindret? Bara undrar :)"


Svar: För att jag vill ha en självtänkande häst. Jag vill han ska klura lite
på det själv och samtidigt så vill jag inte hjälpa till för mycket för att jag
tycker att en häst SKA kunna vara sjyst och hoppa trots att den inte kommer
helt hundra perfekt på hindret. Därför så låter jag honom komma i korsgalopp
på hindret nu när det fortfarande är så små hinder. Givetvis ska vi träna på att
byta galopp och så, men det är inte fel att låta sin häst lösa situationer på egen
hand utan att lägga sig i för mycket :) Unghästen lär sig att tänka och blir en
mycket lättare häst att rida i framtiden. Så tycker jag iallafall!


Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

jag tycker väl att först ska man lära hästen grunden, alltså att visa den först nu i början av tävlingssäsongen för den hur den ska göra och att den inte ska fortsätta hoppa i korsgalopp för det kan även bli en väldigt ful vana utav hästen ! :)

2011-05-01 • 15:15:48
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sant sant sant sant!! du är duktig alex :D

2011-05-01 • 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0