Min häst var så jäkla BÄST igår..

Det åskade som fasiken när jag kom
hem till kvidinge och då stänger vi alltid av modemet så att den inte
blir förstörd, därav blev det ingen update igår.

Iallafall, var i Össjö igår och hoppade. Shit va bra det gick. Tio hinder på
banan, många starter så det blev lång väntan innan (lastade väl ur för tidigt,
men det är ju så svårt att veta på en pay and jump!), låång bana och massa
titthinder. Aja tänkte jag innan. Det här blir en bra erfarenhet!
Dagen börjar med att hästskrället går rakt på transporten :o Jag bara wtf? xD
Inte för att han är jobbig att lasta, men det brukar ta en liten stund, för jag vill
inte att lastningen ska bli stressad och Angelo tröttnade lite när han fått åka till
huntley och helsingborg. Sen bar det iväg. Jag kom dit i god till och han fick stå
i transporten en stund och vänta. Han står som ett ljus.

På framridningen var han lite spänd ibörjan, men slappnade snabbt av. Sen tog
det lååååååång tid innan jag fick gå upp på framhoppningen. Många starter :o
Tog bara 3 språng på framhoppningen för att spara på energin. Två gånger på
krysset och en gång på oxern.

Inne på banan skrittade jag först runt medan den andra tjejen red och red förbi lite
hinder. Där var ju mycket titthinder och jag ville mest checka läget att han inte var allt
för rädd för de läskiga grejerna xD
Sen var det bara och rida. Haha, det gick lite.. fort emellanåt han var ju så glad!
Titthinderna brydde han sig inte alls om, utan helt stencool hoppade han allt! :D
Jag trodde han skulle bli trött fort, men icke! Tio hinder hoppade han utan problem och
hade massa energi kvar i mål!
Han rev åttonde hindret, ganska så kraftigt, han kom i korsgalopp,  blev lång och drog
lite och jag tänkte att jag låter honom misslyckas här så lär han sig kanske sen.
Och ja, misslyckades gjorde han, och lärde sig utav sitt misstag, det gjorde han.
För sen på nästa hinder hoppade han PERFEKT. Lugn, fin och väntade på mina signaler.
Underbart!
Jag var så glad när jag kom i mål:):)

Gick ut och anmälde till att hoppa en meter också. Tänkte, jag kan ju gå in och ta några
språng och ta det lite som det kommer. O japp, in på banna igen bara en liten stund senare
och hästen känns SÅ FRÄSCH. Första och andra hindret är han lite väl glad och det går lite fort.
Han river första, men bara lite lätt och andra kommer han lite knasigt på. DÄREFTER så går
han som en KLOCKA! Shit vilken fin känsla!
Han hoppade så väl, lyssnade och skötte sig exemplariskt.
Han har ju inte riktigt balansen i kroppen än, och hamnar lätt i korsgalopp ibland, så jag
la två stora volter innan två hinder för att komma bra på dem istället.
Men vad gör det? Han är ju felfri på hinder och hoppar jättefint! :D
Och, han tar sig i mål! Hans ork räcker gott och väl till denna långa bana en gång till!!!!
Jag tror jag underskattat hans kondis lite, haha xD

Åååh, jag är så glad!
Massa bilder och film från en metersrundan kommer!



Sammanfattningsvis, ett ner i varje + två stora volter i andra klassen.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fin han har blivit alex, du har gjort ett superjobb och ska väldigt kul att fortsätta följa er :D Gillar din inställning till allting och hur du hanterar hästar, förebild, ohja!

2011-05-15 • 15:57:19
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: henke

var du på huntley gård i ängelsholm ? :)

2011-05-19 • 17:16:26
URL: http://henkeochtilda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0