Laddad kuse

Tja. Min häst börjar bli en stor pjoke nu. Han börjar få muskler
och kondis. Ordentligt. Min häst har vilat i två dagar och han var
för det första en pain in the ass i stallgången. Så fort jag gick för att
hämta något så steppa han runder och gjorde små skutt i stallgången.
När jag skulle tränsa så tittar jag bort en millisekund när han är lös
och han går iväg? Han vandrar iväg i en rasande fart och tur nog var stall-
dörren stängd så han kom inte ut. Men vad fasiken? xD
Sen ska ni inte tro att han stod stilla när jag skulle sitta upp heller. Nejnej.
Åh, vad jag blev arg på honom. Men så fort jag kom upp på honom så coolade
han ner sit lite och skötte sig ganska bra. Lite spring i benen, men han skötte
sig ändå bra under hela passet. Efter jag ridit så var hästen som förbytt och
stod lugnt och fint, precis som han brukar.

Knäpphäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0