Min tid med stoet :)

Anledningen att jag tog hem stoet från början var att hon skulle
vara sällskap till min lilla APA som vägrade stå lugnt i boxen under
de dagar han hade boxvila. Stoet kom ut ur transporten och såg lite
ut som ett troll. Lång man och svans samt päls och lite lång i hovarna.
Nu får ni inte tro att hästarna kommer på det sättet från sven inge-
absolut inte. Utan hon hade varit utlånad ett år och kom direkt därifrån.
Hon var alltså inte mycket riden heller när hon kom.


(på denna bilden har jag hunnit klippa manen ;) )

Iallafall. Ända från början har hon varit en riktig klippa. Riktigt väluppfostrad
dam är hon som aldrig skulle ha tanken på att göra något dumt. Trots
att hon stod inne som sällskap till Angelo i tio dagar, så var hon supersnäll
att rida på iallafall :) <3 Hon orkade inte så mycket ibörjan, men gjorde
hela tiden sitt bästa.







Tog en vecka, sen kom Janne och skodde om henne. Hon blev riktigt
fin om fötterna och skötte sig såklart exemplariskt. Jag klippte hela
hästen från topp tilll tå och hon stod som ett ljus hela tiden.
En helt fantastiskt snäll häst!

Jag fortsatte rida henne och musklerna började komma lite smått
samt så ändrade hela hästen på sin form. Lilla ankungen blev en
vacker svan :)







Det blev en jäkla skillnad på att rida henne. Helt annat tryck och power i
hästen. Häftig känsla! Sen är hon ju så otroligt välutbildad i grunden
och kan ju verkligen ALLT man ber henne om. Hon gör ju skänkelvikningar
i alla gångarter, byter galopp, förvänd galopp, öppna, sluta osv osv.
Hon är som en proffessor att rida. Otroligt smidig och enkel!

I hoppningen så blev det också en enorm skillnad. Hon är ju verkligen
en pärla och hoppar ALLT i ALLA läge. Perfekt häst för den som vill
ut och tävla lite småklasser på :)

Jag måste bara visa er - Kolla skillnaden på dessa hoppbilderna!





Haha hängframben?





Läcker skillnad va?
Från häng till otrolig spänst i sprången.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag får mig en kick av hästar som
gör en sådan otrolig förändring. Och allt detta inom loppet på en månad.
Idag är hon såld och kommer få det så roligt hos sin nya matte.

Önskar er all lycka till och hoppas att ni ska trivas ihop! :)





Hoppas ni också tyckt det varit lite roligt att följa denna lilla häst :)
Kan avslöja att... hon inte kommer resa så långt till sin nya ägare ...
mer om det får ni veta lite senare:)


Kommentarer
Postat av: jacqueline

Bloppis på bloggen.

Hästsaker till bra Priser :)

2011-03-03 • 14:45:55
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Var har du köpt dina sådana byxor :)?

2011-03-03 • 17:50:51
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Malena

Vad heter det fina stoet? Det har du aldrig skrivit tror jag.

2011-03-03 • 19:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0